30 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 11 ارديبهشت 1398 ساعت 11:18

رحمانی: ارتقای جایگاه معدن و صنایع معدنی، جزو پروژه‌های ویژه امسال است

IMG 20190501 000732 712وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارتقا و توسعه معدن و صنایع معدنی با توجه به ظرفیت مناسب ذخایر کشور، جزو پروژه‌های ویژه در سال جاری است و باید انقلابی در این حوزه ایجاد شود.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، رضا رحمانی در حاشیه مراسم کلنگ زنی طرح تولید کاغذ از سنگ (کربنات کلسیم) با بیان این مطلب اظهار داشت: تلاش داریم نقطه عطفی برای توسعه فعالیت‌های معدنی ایجاد شود چرا که این بخش می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود.


وی ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها، بازسازی معادن کوچک و متوسط است. این اقدام به دلیل قرار گرفتن در مناطق مختلف و ایجاد ارزش افزوده، می‌تواند موجب توسعه کشور شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مردم را دعوت به سرمایه گذاری در حوزه معدن می‌کنیم، تصریح کرد: ما نیز از سرمایه گذاران این حوزه حمایت می‌کنیم چرا که معتقدیم این بخش ارزش افزوده و بازدهی بالا و اشتغال زایی قابل توجه دارد. وی افزود: همچنین اینکه معادن مذکور به دلیل قرار گرفتن در مناطق کمتر توسعه یافته، موجب توسعه این مناطق می‌شود.
رحمانی بیان داشت: بخش قابل توجه صادرات مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است. امیدواریم نظام بانکی و صندوق‌های سرمایه گذاری، ما را در این زمینه یاری کنند تا شرایط توسعه صادرات بیش از پیش مهیا شود.
جدیت دولت برای خودکفایی در تولید کاغذ
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در مورد دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه کاغذ با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مذاکره کردیم، گفت: این امر حاکی از جدیت دولت برای خودکفایی در تولید کاغذ است.
وی افزود: به دلیل ظرفیت مناسب منطقه الیگودرز در ذخایر معدنی، این منطقه می‌تواند زمینه مناسبی برای ایجاد مجموعه‌ای از فعالیت‌های معدنی و صنعتی شود. رحمانی گفت: برنامه احداث طرح تولید کاغذ از سنگ در 3 فاز است که برای بیش از 200 نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری این طرح، حدود 120 میلیارد تومان است و فاز نخست آن طی 18 ماه ساخته می‌شود.
به گفته وی، 2 طرح عملیات اجرایی ناحیه صنعتی الیگودرز و تولید کاغذ از کربنات کلسیم با پیگیری‌های مقامات استانی و منطقه‌ای به مرحله اجرا رسیده است.