10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 01 تیر 1398 ساعت 13:40

رحمانی خبر داد: در سه سال گذشته در زنجیره تولید فلزات اساسی 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داشته‌ایم

vazir sarmayegozariوزیر صنعت، معدن و تجارت به اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تامین نیاز داخلی به فولاد و فلزات غیر آهنی از جمله فولاد، مس و آلومینیوم، از سرمایه گذاری بیش از 5 میلیارد دلار در این بخش از سال 95 تاکنون، خبر داد.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، رضا رحمانی اظهار داشت: هم اکنون توازن قابل محسوسی در تکمیل زنجیره صنایع مرتبط با فلزات اساسی به ویژه در صنعت فولاد کشور به وجود آمده است.


وی گفت: تا پایان سال جاری شاهد افتتاح طرح‌های بزرگی در حوزه صنایع معدنی کشور خواهیم بود که از جمله آنها چند طرح تولید آلومینیوم در جنوب و شمال شرق کشور خواهد بود.
وزیر صمت اضافه کرد: رویکرد اجتناب ازخام فروشی مواد معدنی با جدیت تمام در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود که در همین راستا شاهد سرمایه گذاری عظیم در این حوزه طی 3 سال گذشته هستیم.
اجرای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک
رحمانی در بخش دیگری از اظهارت خود با اشاره به طرح بزرگ احیای معادن کوچک در سطح کشور گفت: در این طرح ظرفیت‌های خود مردم باید لحاظ شده و با مشارکت خود آنها می‌توانیم شاهد نتایج بسار خوبی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: برای احیای معادن کوچک، وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامی اطلاعات فنی و حتی خدمات مدیریتی لازم را در اختیار فعالان و سرمایه گذارن علاقمند به این حوزه قرار خواهد داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح احیا، توسعه و فعال سازی معادن کوچک با هدف جلب سرمایه گذاری مردم دنبال می‌شود و به همین منظور از مردم و تشکل‌ها دعوت می‌کنیم در این خصوص سهم و میزان مشارکت خود را افزایش دهند.
رحمانی اظهار داشت: برنامه فعال سازی معادن کشور با 5 هدف بزرگ از جمله اجرای نقشه راه معادن و صنایع معدنی کشور، اجرای طرح توسعه فعالیت‌های اکتشافی، طرح احیا، توسعه و فعال سازی معادن کوچک مقیاس، طرح تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی و طرح نوسازی و تجهیز معادن کشور دنبال می‌شود که امیدواریم شاهد تحولی بزرگ در این بخش مهم اقتصادی کشور در چند سال آینده باشیم.