05 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 01 مرداد 1398 ساعت 13:57

معاون طرح و برنامه وزارت صمت: باید برای رمز ارزها چارچوب مشخص کرد

WhatsApp Image 2019-07-23 at 12.54.38 PMمعاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به جای تقابل و مقابله با فعالیت‌های جدیدی مثل رمز ارزها، باید برای آن برنامه ریزی کنیم.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، سعید زرندی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه تیتر امشب شبکه خبرافزود: نگاه وزارت صنعت،معدن و تجارت به اینگونه فعالیت‌های جدید مثبت است و معتقدیم باید برای آن تعیین تکلیف و چارچوب مشخص کرد، چرا که در غیر این صورت، به صورت زیرزمینی و غیرقانونی فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: در ابتدا حتی در بدنه کارشناسی نیز مخالفت جدی با تولید رمز ارزها بود اما در حال حاظر فضای مثبتی در این خصوص اتفاق افتاده است.
معاون طرح و برنامه تاکید کرد: تولید بیت کوین مزایا و معایب فراوانی دارد و باید در این خصوص همه جوانب آن دیده شود.
زرندی تصریح کرد: نگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که تولید نهایی این فرایند به رسمیت شناخته شود و به عنوان تولید پذیرفته شود.
معاون طرح و برنامه افزود: موضوع تعیین حد صنعتی شدن آن باید با همکاری و هماهنگی با وزارت ارتباطات، نیرو و دیگر دستگاه‌های مرتبط تعیین شود.
وی گفت : ما چند سناریو پیشنهادی برای صنعتی تلقی شدن رمز ارزها داریم مثلا به میزان استفاده از انرژی یا میزان پردازش یا تعداد ماینرها می‌باشد.
زرندی خاطرنشان کرد: وقتی این فعالیت به رسمیت شناخته و چارچوب‌های آن مشخص شود، می‌توان با فعالیت‌های غیر قانونی آن برخورد لازم صورت گیرد.
وی گفت: باید از این فرصت‌ها برای کشور به درستی بهره مند شویم و با برنامه ریزی صحیح از مزایای آن استفاده کنیم.