10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 01 مرداد 1398 ساعت 14:11

معاون اول رییس جمهوری: توجه وزارت صمت به داخلی سازی شایسته تقدیر است

2407معاون اول رییس جمهوری گفت: این حرف مهمی است که وزیر صمت و دانشگاه‌ها و نخبه‌ها به این موضوع فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند روی داخلی سازی قطعات وارداتی کار کنند و این موضوع شایسته تقدیر است.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، اسحاق جهانگیری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان برنامه و بودجه و گروه مپنا برای رشد و توسعه اقتصادی با بیان این مطلب، افزود: تولیدکنندگان و وزارت صمت برای موضوع مهم داخلی سازی قطعات و ملزومات مورد نیاز برنامه ریزی دارند و این موضوع مهم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به ساخت داخل دارد در واحدهای تولیدی اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: البته این توانمندی‌ها باید به مردم‌ منتقل شود تا مردم بدانند فرزاندنشان چه توانایی‌هایی دادند.
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: اتفاقاتی که در صنعت در خصوص خودکفایی و داخلی سازی دارد رخ می‌دهد مهم و قابل توجه است.
جهانگیری با اشاره به اینکه شرایط سختی را داریم پشت سر می‌گذاریم، گفت: اما وقتی از این وضعیت عبور کردیم و گروه بعدی پس از ما سر کار آمدند نباید دستاوردهایی را که در این شرایط سخت به دست آوردیم را از دست بدهند.
وی با تاکید بر این موضوع که سازمان برنامه و بودجه حمایت‌هایش را به سمت واحدهای تولیدی بیاورد، یادآوری کرد: مپنا طرح‌های خوبی دارد که وزارت صمت می‌تواند از آنها استفاده کند.
گفتنی است، معاون اول رییس جمهوری در یک سفری کاری یک روزه امروز به استان البرز آمد و در جریان این سفر ضمن بازدید از شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا( مپنا لکوموتیو) در شهرستان کرج از نمونه‌های اولیه لکوموتیو ملی(مپ ۲۴) در این شرکت مهندسی رونمایی کرد.
بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی سازی مپنا به همراه وزیر صمت دیگر برنامه اسحاق جهانگیری در این سفر بود.
معاون اول رییس جمهوری امروز عصر همچنین در پایان این سفر در جلسه شورای اداری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز در استانداری شرکت خواهد کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر معاون اول رییس جمهور را همراهی می‌کند.