09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 30 مرداد 1398 ساعت 12:05

دبیر سندیکای لوله و ‍پروفیل فولادی در نامه‌ای خطاب به دفتر صادرات گمرک اعتراض کرد: توقف صادرات به دلیل تصمیمات کارشناسی نشده

f8c402d7-c52b-493e-9c5e-28faf8cf8114دبیر سندیکای لوله وپروفیل فولادی طی نامهای به دفتر صادرات گمرک نوشت: فرآیند دریافت مجوز صادرات برای کالاهای استاندارد ملی ایران و دریافت استعلام از اداره کل استاندارد باعث تاخیر و متوقف شدن تریلرهای صادراتی شده است.

به گزارش جهان معدن امیرحسین کاوه خطاب به شامانی مدیر کل دفتر صادرات گمرک نوشته است:‌ عطف به نامه شماره  88020  مورخ 12 تیرماه 1398 سازمان ملی استاندارد ایران به آن مقام محترم در خصوص اخذ مجوز صادرات برای کالاهای صادراتی دارای نشان استاندارد ملی ایران و استعلام از ادارات کل استاندارد استان‌ها از طریق سامانه جامع امور گمرکی EPL، به استحضار می‌رساند این فرآیند متأسفانه باعث تاخیر و متوقف شدن تریلرهای صادراتی در گمرکات خروجی گردیده و منتج به مشکلات عدیده ای برای صادرکنندگان شده است.

کاوه در این نامه عنوان کرده است: اخذ مجوز از ادارات کل استاندارد علاوه بر افزایش زمان و پروسه صادرات، موجبات متوقف شدن تریلرها در گمرکات مرزی و افزایش هزینهها خواهد شد.

در ادامه این نامه آمده است: با اجرای این روش صادرکنندگان به جای تمرکز بر امر صادرات و حل مشکلات عدیده داخلی و خارجی، باید روزانه در ادارات کل استاندارد حاضر بوده و درخواست و پیگیر دریافت مجوز خود را داشته باشند.

WhatsApp Image 2019-08-21 at 11.45.06این نامه تصریح میکند: شرکتی که روزانه بالای 10 فقره اظهار صادراتی به مقاصد مختلف را دارد و هر لحظه  تاخیر در امر صدور بیجک موجبات تحمیل هزینههای جانبی را برایش همراه دارد، چطور میتواند پای سازمان دیگری را در صدور مجوز صادرات بربتابد.

در پایان نامه آمده است: تقاضا داریم دستور فرمایید گمرکات مبدأ ضمن پذیرش استاندارد اجباری و تشویقی از صادرکنندگان که توسط سازمان ملی استاندارد ایران صادر گردیده است نسبت به رفع هر گونه فرآیند زمانبر و هزینه بر اقدام فرمایید. که هر گونه بی تدبیری در قانون گذاری صادرات؛ تبعات سنگین و جبران ناپذیری را به صادرکنندگان وارد مینماید.