06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 31 مرداد 1398 ساعت 13:55

نایب رییس هیات مدیره سندیکای لوله و ‍پروفیل فولادی: می‌توانیم با شکایت به دیوان عدالت اداری این بخشنامه‌ها را ابطال کنیم

maleksabettنایب رییس هیات مدیره سندیکای لوله و پروفیل فولادی مطرح گفت: معاونت معدنی وزارتخانه به جای کمک به بخش معدن، با وضع بخشنامه‌های خلق الساعه و غیرکارشناسی مانع بر سرراه تولید و صادرات می‌گذارد.

مهدی ملک ثابت نایب رییس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران در گفت‌وگو با جهان معدن در خصوص بخش نامه جدید عدم کف عرضه در بورس کالا و بسته شدن کد بورسی از سوی معاونت معدنی وزارت صمت گفت: با شکایت در دیوان عدالت اداری و ریاست جمهوری می‌توان این بخشنامه‌ها را ابطال کرد اما این پروسه 4 ماه زمان می‌برد که این زمان باعث تعطیلی کارخانجات و توقف تولید می‌شود. به نظر می‌رسد معاونت معدنی وزارتخانه به جای کمک به بخش معدن، با وضع بخشنامه‌های خلق الساعه و غیرکارشناسی مانع بر سرراه تولید و صادرات می‌گذارد.

 

نایب رییس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی تصریح کرد: این بخشنامه‌ها باعث می‌شود تا مشکلات جدی‌تری برای تولیدکنندگان لوله وپروفیل فولادی ایجاد شود و با توجه به عدم ثبات قیمت‌ها و اوضاع نامساعد بازار، این بخشنامه‌ها اوضاع را بدتر می‌کند.

وی در مورد حمایت اتاق و تشکل‌ها در مورد تصویب بخشنامه‌ها عنوان کرد: در جلسه‌ای که در اتاق ایران با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، این مساله مطرح شد که سازمان‌های دولتی برای بخشنامه‌هایی که مغایر با تولید باشد باید با تشکل‌ها، اتاق بازرگانی و سندیکاها، هماهنگ باشند.

ملک ثابت در پایان تاکید کرد: نمی‌دانم آقای سرقینی و معاونت‌های ایشان چه مشکلی با کارخانجات لوله و پروفیل و بخش معدنی دارند که با وضع بخشنامه‌های غیر کارشناسی در راه تولید و صادرات مانع ایجاد می‌کنند.