06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 31 مرداد 1398 ساعت 15:41

عضو هیات مدیره سندیکای لوله و پروفیل: با بخشنامه‌های غیرکارشناسی معاونت معدنی بازارهای صادراتی را از دست داده‌ایم

mahmoudsaberiعضو هیات مدیره سندیکای لوله و پروفیل گفت: تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی هنوز نتوانسته‌اند خسارات ناشی از بخشنامه فروردین ماه دفتر صنایع معدنی را جبران کنند که بخشنامه جدید صادر شده است.

به گزارش جهان معدن مهندس محمود صابری عضو هیات مدیره سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران با اشاره به اینکه شرکت تهران شرق تنها به عنوان یک نمونه ۳۰ درصد از بازار صادراتی خود را از دست داد، عنوان کرد: بازگرداندن بازار صادراتی کار ساده‌ای نیست که هر لحظه با هر بخشنامه‌ای ما متضرر شده و بار دیگر به بازار برگردیم و ضرر را جبران کنیم.

صابری با تاکید بر اینکه گروه صنعتی تهران شرق سال 97 تقاضای عرضه در بورس کالا را داد و کاملترین سبد لوله و پروفیل را نیز داشت، توضیح داد: بعد از بررسی‌های لازم کارشناسان، اذعان داشتند لوله و پروفیل قابلیت عرضه در بورس کالا را ندارد، واقعیت امرهم همین است که این ظرفیت وجود ندارد. کارخانه‌ای که در شهرستان روزانه 100 تن تولید دارد چطور می‌تواند محصول خود را در بورس عرضه کند.

عضو هیات مدیره سندیکای لوله و پروفیل با تاکید بر اینکه بورس ساز و کار خود را دارد، تصریح کرد: با مدیران بورس صحبت کرده‌ایم و خودشان هم اذعان دارند که این موضوع ناشدنی است ولی دلیل این همه اصرار مسئولان را نمی‌دانیم، این بخشنامه‌ها غیر از اینکه به تولید آسیب برسانند هدف دیگری ندارند.

وی اشاره به جلسه اتاق بازرگانی با حضور دکتر جهانگیری در مورد عدم تصویب بخشنامه‌های مغایر با تولید بدون نظر مشورتی با تشکل‌ها و بخش خصوصی اذعان کرد: دغدغه تولیدکننده باید تولید، کارآفرینی و رسیدگی به نیازهای کارگر باشد، و زمانی برای ابطال کردن مصوبات و بخشنامه‌های غیرکارشناسی ندارد.

صابری در پایان تصریح کرد:‌در حال حاضر تولید در داخل کشور با رکود کامل مواجه است. اولویت اول ما تولید است در غیر این صورت باید کارخانه را تعطیل کرده و دنبال این باشیم که از مسئولان خواهش کنیم این بخشنامه‌ها را ابطال کنند، از حرف تا عمل مسئولان متاسفانه فاصله بسیار است و همین مساله منجر به تعطیلی کارخانه‌ها و صادرات و بیکاری تعداد زیادی از کارگران خواهد شد.