01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 10 بهمن 1396 ساعت 18:18

"تولید گل گهر از مرز 20 میلیون تن گذشت"

تقی زاده گل گهرمجتمع معدنی و صنعتی گل گهر در سالیان متمادی به عینه ثابت کرده است که در عرصه های مختلف تولید می تواند حرف های مهمی برای گفتن داشته باشد. ثبت رکوردهای مختلف, موفقیت های گوناگون در زمینه تولید و احداث کارخانه های عظیم همگی گواه این مدعاست. یکی از جدیدترین افتخارات مجتمع گل گهر عبور از مرز 20 میلیون تن تولید گندله و کنستانتره است که در دی ماه سال جاری به وقوع پیوست.

"این موفقیت حاصل تلاش جمعی است"

همزمان با سیصدمین روز سال 1396 تولید کنستانتره و گندله در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از مرز 20 میلیون تن گذشت.

مهندس ناصر تقی زاده مدیرعامل شركت گل گهر در خصوص ثبت این رکورد گفت: به لطف خدا توانستیم در سیصدمین روز از سال جاری میزان تولیدات شرکت گل گهر در کنستانتره و گندله را به مرز 20 میلیون تن برسانیم.

وی افزود: این در حالی است که در مقایسه با سال گذشته میزان تولیدات مجتمع گل گهر در پایان سال 1395 به 20 میلیون تن رسید اما در سال جاری این میزان تولید در سیصدمین روز از سال جاری محقق شد و امید است تا پایان سال 1396 میزان تولیدات کنستانتره و گندله را افزایش داده و در این زمینه به ثبت رکورد جدیدی دست یابیم.

مدیرعامل شركت گل گهر این موفقیت را حاصل تلاش و به ثمر رسیدن زحمات تمامی همکاران، پیمانکاران و لطف خداوند دانست و گفت: همدلی و هماهنگی که بین همکاران در مجموعه گل گهر وجود دارد سبب می شود بتوانیم پیش از موعد مقرر به چشم اندازهای تعیین شده در تولید برسیم و جا دارد از تمامی زحمت کشان مجموعه گل گهر که با عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال زمینه افزایش تولید این مجتمع را فراهم کردند تشکر صمیمانه داشته باشم و توفیق روز افزون این عزیزان را از درگاه احدیت خواستارم.

"همدلی و همکاری رمز موفقیت ماست"

محمد ستوده بحرینی مدیر امور معدن گل گهر در خصوص ثبت این موفقیت گفت: برنامه تولید سال جاری در مجتمع گل گهر در خطوط کنستانتره 14/5 میلیون و در خطوط گندله 10 میلیون تن است که تحقق این هدف نیازمند استخراج چندين میلیون تن سنگ ، خاك و باطله از معدن شماره یک ، دو و سه منطقه گل گهر بود.

بر اساس برنامه زمان بندی که در سال 96 تهیه و ابلاغ شد هدف خود را روی رسیدن به میزان تولید 20 میلیون تن قبل از پایان سال متمرکز کردیم و توانستیم در سیصد روز ابتدای سال جاری به این میزان تولید دست یابیم.

وی این موفقیت را حاصل کار گروهی کارکنان مجتمع گل گهر دانست و گفت: ثبت این رکورد نتیجه افزایش بهره وری, کاهش قیمت تمام شده, استفاده بهینه از ماشین آلات و تجهیزات کارخانه ها, همدلی و همفکری و کار گروهی است که در مجتمع گل گهر وجود دارد.

مدیر امور معدن گل گهر با بیان اینکه به دنبال افزایش تولید و تأمين سنگ از ساير معادن تا پایان سال هستیم عنوان کرد: برنامه تولید تا پایان امسال 24/5 میلیون تن است که اگر با همین برنامه پیش برویم می توانیم به این هدف نیز دست یابیم.

"سهم 44 درصدی گندله سازی در ثبت رکورد 20 میلیون تنی"

شماره 2 در نیمه دوم مهرماه 95 و در مدت 45 روز راه اندازی شد که به اذعان شرکت های یک رکورد جهانی بود.

وی افزود: امسال هم بالغ بر 30 رکورد از جمله رکورد شیفت, روزانه و ماهانه در کارخانه هاي گندله سازی ثبت شد که در نوع خود بینظیر است. آخرین رکورد این کارخانه ها مربوط به تاریخ تولید 25 دی ماه است که توانستیم رکورد روزانه تولید را به میزان 18500 تن محقق سازیم که این میزان 11 درصد بالاتر از ظرفیت نامی کارخانه است.

نجمی نیا ضمن تشکر از حمایت مهندس تقی زاده و همدلی و تلاش تمامی دست اندرکاران مجموعه از جمله مهندس عتیقی و مهندس محیاپور برای ثبت این رکوردها اضافه کرد: ما در سیصدمین روز سال 96 از تولید 20 میلیون تن محصولات شرکت گل گهر عبور کردیم که سهم گندله سازی در آن تولید 44 درصد بوده است. همچنین مجموع تولیدات گندله سازی نسبت به سال گذشته تا کنون 64 درصد رشد داشته است.

آنچه مشخص است این است که چرخ تلاش های شبانه روزی مجموعه گل گهر بدون وقفه می چرخد تا این مجموعه توانمند در راستای تحقق اهداف خود بیش از پیش گام بردارد و علاوه بر ثبت موفقیت های گوناگون در تقویم کاری خود, افتخاری برای ایران اسلامی باشد. تلاشگران عرصه صنعت و معدن در مجتمع گل گهر با انگیزه ای مضاعف به تلاش خود ادامه خواهند داد تا رکوردهایی از این دست بارها و بارها تکرار شود و نام مجتمع گل گهر را نه تنها در کشور که در سطح دنیا طنین انداز نماید.