30 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 17 مهر 1398 ساعت 15:21

توسعه زیرساخت بدون مشارکت بخش‌خصوصی محقق نمی‌شود

4dfthrرئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: توسعه زیرساخت ها، بدون مشارکت بخش خصوصی محقق نمی‌شود و اتفاق نمی افتد.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور که بعد ازظهر امروز در محل پروژه قطعه یک خط دوم مسیر سنگان-خواف- رشتخوار- تربت حیدریه سخن می گفت، تصریح کرد: امروز قطعه یک این مسیر با حضور مسوولانه بخش خصوصی و شرکت های فرآوری مواد معدنی شروع می شود.
وی با اشاره به اینکه صبح امروز نیز قطعه 10 مسیر فوق وارد عملیات اجرایی شد، افزود: انتقال تولیدات معادن سنگان به کارخانه های فولاد در کشور، نیازمند توسعه زیرساخت در ناحیه سنگان است.
وی تاکید کرد: توسعه زمانی محقق می شود که رضایت مردم منطقه در آن باشد از این رو احداث خط دوم مسیر سنگان تربت حیدریه گامی در جهت این هدف محسوب می شود.
وی ارزش کل سرمایه گذاری مسیر 151 کیلومتری را 866 میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار داشت: منابع دولت محدود است اما با مشارکت شرکت های حاضر در سنگان می توان اهداف زیرساختی منطقه را عملی کرد.

غریب پور افزود: مذاکراتی که با وزارت راه مبنی بر مشارکت در ساخت طرح فرودگاه سنگان داشته ایم.
از سوی دیگر خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی ابتدا با تشکر از مشارکت 50درصدی ایمیدرو در سرمایه گذاری پروژه، گفت: امیدواریم پیمانکاران پروژه نیز در زمان مقرر طرح را به آسمان برسانند.
مسیر پروژه151 کیلومتری سنگان- خواف- رشتخوار- تربت حیدریه در 10 قطعه تعریف شده که امروز قطعات 10 ( تربت حیدریه) و یک ( سنگان) به طول 16 کیلومتر آغاز شد.
سال گذشته نیز 20 کیلومتر از این مسیر افتتاح شده بود و بدین ترتیب 131 کیلومتر از پروژه در 40 ماه آینده تکمیل خواهد شد.