09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 17 فروردين 1399 ساعت 17:39

برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در 7 محور و 40 پروژه تدوین شد

 

به گزارش ماهنامه جهان معدن و به گزارش شاتا، سعید زرندی در جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در تدوین برنامه از صاحب نظران، اقتصاددانان، تشکل های تخصصی و انجمن ها نظرخواهی صورت گرفت تا در تدوین برنامه استفاده شود.
وی افزود: در این برنامه، شرایط موجود اقتصادی کشور و الزامات تحقق آن دیده شده است و تلاش می کنیم تا قبل از پایان فروردین ماه آن را نهایی و بطور رسمی ابلاغ نماییم.
معاون طرح و برنامه گفت: بخشی از این برنامه ادامه و تکمیل اقدامات و فعالیت های سال گذشته وزارتخانه است که با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.
وی توضیح داد: مهمترین جهت گیری در سال 99 نهضت ساخت داخل، توسعه صادراتی، تمرکز بر صنایع پیشران، هدایت سرمایه های مردمی به سوی تولید و.. می باشد.
زرندی تصریح کرد: توسعه ساخت داخل، مدیریت واردات، توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک از جمله محورهای برنامه های سال 99 است.
معاون طرح و برنامه افزود: پروژه هایی مثل توسعه تجارت الکترونیک و تکمیل زنجیره تولید از موضوعات با اهمیتی است که در سال 99 بطور ویژه به آن پرداخته خواهد شد.
وی تاکید کرد: در این برنامه میزان مورد نیاز تسهیلات ریالی و ارزی و الزاماتی در بخش های مالیاتی ، بیمه ای و... در راستای تحقق این برنامه ها بطور شفاف دیده شده است.