10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 14 ارديبهشت 1399 ساعت 15:33

5 اولویت مهم معاونت امور صنایع وزارت صمت در سال جهش تولید تداوم نهضت ساخت داخل با برگزاری میزهای تخصصی و مدیریت واردات

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در نخستین نشست شورای مدیران معاونت امور صنایع این وزارتخانه در سال 1399 با تشریح مهمترین برنامه های وزارت صمت در سال جهش تولید، از پیگیری 5 برنامه راهبردی در بخش صنعت خبر داد.

به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در این نشست که با حضور مدیران کل دفاتر تخصصی و نمایندگانی از معاونت طرح و برنامه وزارت صمت برگزارشد، با نگاهی به اولویت های وزارت صمت در سال 99 گفت: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، پنج محور اساسی توسعه و تعمیق ساخت داخل در قالب پروژه نهضت ساخت داخل، تحریک تقاضای کالاهای پرمصرف نظیر لوازم خانگی، توسعه صنعت نساجی با محوریت مدیریت واردات و ترغیب مصرف کنندگان ایرانی خرید کالاهای داخلی، فعالسازی ظرفیت های خالی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات دارای توجیه اقتصادی در بخش صنعت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی تشکیل شورای راهبری میزهای تخصصی ساخت داخل و نظارت بر مدیریت واردات در بخش های مختلف صنعتی را از جمله مهمترین برنامه های امسال در بخش توسعه و تعمیق ساخت داخل برشمرد و افزود: پروژه نهضت ساخت داخل با دو رویکرد در کشور مورد پیگیری قرار گرفت و در سال گذشته دستاوردهای خوبی برای صنعت بهمراه داشت که این سیاست راهبردی در سال جاری با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت داخلی سازی را در دو بخش عنوان کرد و افزود: این سیاست هم از طریق توسعه عمق ساخت داخل در قطعات و تجهیزات و هم از طریق مدیریت واردات، برای کشور کاهش ارزبری به ارمغان می آورد .

صادقی نیارکی همچنین تحریک تقاضا برای کالاهای پر مصرف نظیر لوازم خانگی را از دیگر برنامه راهبردی در بخش صنعت توصیف کرد و گفت: مقرر شد زیر بخش های این برنامه راهبردی توسط دفتر تخصصی صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی و تشکل های تخصصی با اولویت ترغیب مصرف کنندگان به خرید محصولات ایرانی مورد اجرایی قرار گیرد.

وی همچنین توسعه صنعت نساجی را از دیگر برنامه های راهبردی بخش صنعت برشمرد و تصریح کرد: توسعه صنعت پوشاک به عنوان یکی از مهمترین برنامه های تحت پوشش صنعت نساجی با همکاری تشکل های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است که در صورت تامین نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز این برنامه راهبردی اجرایی خواهد شد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت فعالسازی ظرفیت های خالی و تکمیل زنجیره ارزش را از دیگر برنامه های معاونت امور صنایع اعلام کرد و گفت: این دو برنامه نیز در بخش های مختلف صنعتی که دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند پس از بررسی های کارشناسی و مطالعاتی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی واعلام نظر کارشناسی اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، در این نشست همچنین از تلاش های عباس هاشمی «مدیرکل سابق دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت» نیز تقدیر شد.

مهدی صادقی نیارکی با اهدای لوح تقدیر از زحمات این مدیر باسابقه صنعتی که دارای کارنامه درخشانی در توسعه صنایع فلزی است، قدردانی کرد.