07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 17 ارديبهشت 1399 ساعت 23:04

درآمدزایی 17 هزار میلیارد ریالی فولاد خوزستان در یک ماه

عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱/۰۱/۹۹

 

به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان،این مجموعه ۱۹ هزار میلیارد ریالی در حالی که طی فروردین ماه امسال به واسطه تولید ۸۸۲ هزار و ۱۰۱ تن انواع محصول و عرضه ۴۳۹ هزار تن از تولیداتش درآمدی بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بدست آورده است، در دوره مشابه سال مالی گذشته مبلغ ۱۱ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال درآمد ثبت کرده است که این رقم از محل تولید ۸۶۵ هزار و ۹۳۹ تن انواع محصول و فروش ۳۳۹ هزار و ۲۶۰ تن از تولیداتش حاصل شده است. از این رو می توان گفت، درآمد فروش «فخوز» در دوره مورد بررسی حدود  ۵۴ درصد افزایش یافته است.

دوره یک ماهه منتهی به ۹۹/۰۱/۳۱

دوره یک ماهه منتهی به۹۹/۰۱/۳۱

مقدار تولید (تن)

مقدار فروش (تن)

مبلغ فروش (میلیون ریال)

مقدار تولید (تن)

مقدار فروش (تن)

مبلغ فروش (میلیون ریال)

۸۶۵.۹۳۹

۳۳۹.۲۶۰

۱۱.۳۴۹.۶۴۸

۸۸۲.۱۰۱

۴۳۹.۰۰۷

۱۷.۴۹۸.۹۴۷

بالاترین مبلغ و  نرخ فروش محصولات

طبق اطلاعات جدول زیر، بالغ بر هفت هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال از درآمد ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی ماه گذشته شرکت فولاد خوزستان به واسطه تولید ۲۱۶ هزار و ۸۹۹ تن محصول بلوم و بیلت و عرضه ۱۵۹ هزار و ۴۹۹ تن از تولیداتش در بازارهای داخلی محقق شده است. به عبارت دیگر، بیشترین درآمد فروش شرکت از میان محصولات تولیدی آن توسط عرضه داخلی این محصول رقم خورده است.

از سوی دیگر، حدود ۶۲ هزار و ۷۲۸ تن از تولیدات بلوم و بیلت به بالاترین قیمت نسبت به سایر محصولات تولیدی «فخوز» به مبلغ ۵۴ میلیون و ۸۱۹ هزار ریال به ازای هر تن در بازارهای هدف صادراتی عرضه شده است که ارزش آن بیش از سه هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال محاسبه می شود.

دوره یک ماهه منتهی به۹۹/۰۱/۳۱

نام محصول

مقدار تولید (تن)

مقدار فروش (تن)

نرخ فروش (ریال)

مبلغ فروش (میلیون ریال)

بلوم و بیلت داخلی

۲۱۶.۸۹۹

۱۵۹.۴۹۹

۴۵.۶۸۸.۶۰۰

۷.۲۸۷.۲۸۶

بلوم و بیلت صادراتی

۰

۶۲.۷۲۸

۵۴.۸۱۹.۳۴۷

۳.۴۳۸.۷۰۸

روند معاملات

بر اساس این گزارش، ۱۹ درصد رشد قیمتی سهام ارمغان معاملات ماه گذشته سهام شرکت فولاد خوزستان در بازار سرمایه برای سهامدارانش به شمار می رود.

در ماهی که گذشت، قیمت سهام این مجموعه فعال در گروه فلزات اساسی از محدوده قیمتی ۱۳ هزار ریال به ۱۵ هزار و ۵۹۰ ریال رسید و ارزش بازار آن نیز از حدود ۲۴۹ هزار  میلیارد ریال به ۲۹۷ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

در پایان این گزارش می افزاید، حجم و ارزش معاملات سهام این شرکت طی اولین و آخرین روز معاملاتی بازار سرمایه در فروردین ماه امسال به شرح جدول زیر است.

شرح

معاملات۹۹/۰۱/۰۵

معاملات ۹۹/۰۱/۳۱

قیمت هر سهم (ریال)

۱۳.۰۶۸

۱۵.۵۹۰

ارزش بازار (ریال)

۲۴۸.۹۲۸.۳۷۲.۰۰۰.۰۰۰

۲۹۶.۹۶۹.۱۸۶.۰۰۰.۰۰۰

حجم معاملات (سهم)

۴.۰۳۶.۴۲۹

۲۴.۹۱۴.۰۴۰

ارزش معاملات (ریال)

۵۱.۷۱۰.۸۲۲.۶۰۱

۳۸۸.۳۹۹.۴۱۵.۱۲۸