01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 22 ارديبهشت 1399 ساعت 15:55

قیمت خودرو در بازار آزاد، قیمت درب کارخانه به اضافه حداکثر 10 درصد سود

به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، عباس تابش افزود: موضوع افزایش 10 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و افزایش 23 درصدی محصولات سایپا، شامل خودروهای معوق شده نیست و این خودروها با همان قیمت های قبلی در اختیار مشتریان و ثبت نام کنندگان قرار می گیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه خودروسازان موظف به ارایه آمار تولید ماهیانه خود به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هستند، بیان کرد: سازمان حمایت با در نظر گرفتن سهمیه 60 درصد از تولید به تعهدات و معوقات و 40 درصد در قالب روش های سه گانه فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در سود و همچنین تناسب تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو برای دو خودروساز، کار رصد و نظارت را انجام خواهد داد.

 

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نظارت عملیاتی شدن درست روش های فروش را از دیگر اقدامات نظارتی این سازمان عنوان کرد و افزود: تمامی شرایط فروش اعم از کد ملی، عدم ثبت نام برای خرید خودرو در سه سال گذشته، داشتن گواهینامه رانندگی و سن و...، توسط سازمان حمایت مورد نظارت و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

تابش ادامه داد: اتحادیه ها و اتاق های اصناف در ساسر کشور مکلف به ارائه دستورالعمل تعیین شده به تمامی مراکز خرید و فروش خودرو اعم از نمایشگاه ها و شبکه های مجازی هستند.

 

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین گفت: موضوع احتکار خودرو نیز از موضوعات مهم و اولویت دار است که توسط این سازمان رصد خواهد شد و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف به ایجاد زیرساخت لازم برای اخذ مالیات از معاملات مربوط به خودروها شده است و در همین راستا مقرر شده است سایت های فروش خودرو نیز صرفاً با رعایت قیمت های متعارف، محصولات را در معرض فروش قرار دهند.