30 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 24 ارديبهشت 1399 ساعت 16:19

افزايش 3 برابری اختيارات سرپرستی ها و شعب بانك صنعت و معدن در اعطای تسهيلات و اعتبارات

به گزارش جهان معدن به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن دكتر مهري ضمن بيان مطلب فوق افزود: اختيارات تجمعي اعطاي تسهيلات كه در ابتداي سال 97 در استانهاي خاص ( داراي مزيت در توان تخصصي و كارشناسي ) و سرپرستي هاي درجه يك و درجه دو به ترتيب ارقام 150 ميليارد ريال، 120 ميليارد ريال و 70 ميليارد ريال بوده در ابتداي سال جاري به ترتيب به ارقام 467 ميليارد ريال، 365 ميليارد ريال و 207 ميليارد ريال رسيده است.

دكتر حسين مهري خاطر نشان كرد: اين تفويض اختيار به سرپرستي ها و شعب در سه مرحله و در راستاي تمركززدايي و چابك سازي اين بانك در خصوص اعطاي تسهيلات و تصميم گيري در موارد ديگري مانند وصول مطالبات و بخشش جرايم كه پيشتر توسط اركان اعتباري و مديريت هاي ستادي صورت مي گرفت به انجام رسيد.

وي دليل افزايش اختيارات را افزايش سرعت در تصميم گيري و كمك به حل مشكلات صنعتگران و كارآفرينان عنوان كرد و افزود: رسيدگي به تقاضاي مشتريان در استان محل طرح با هدف سهولت دسترسي به خدمات بانكي و امكان تعامل بيشتر و استفاده از ظرفيت هاي مسؤلان استاني انجام مي شود.

دكتر مهري افزود: افزون بر آن اين امر سبب تقويت روابط متقابل بانك با مشتري شده و امكان جذب و تخصيص بهينه منابع مالي را ميسر مي سازد و با تقويت بدنه كارشناسي در شعب و سرپرستي ها امكان ارائه مشاوره هاي تخصصي به صنعتگران براي شناسايي فرصتهاي سرمايه گذاري فراهم مي شود.

وي كاركرد ديگر افزايش حدود اختيارات مديريت هاي استاني بانك را برقراري توازن منطقه اي و جلوگيري از خروج سرمايه و منابع مالي استان ها دانست و عنوان داشت: فرآيند نظارت و حصول اطمينان از مصرف تسهيلات در محل مناسب از ديگر نتايج استفاده از ظرفيت شعب و سرپرستي ها مي باشد.

مديرعامل اين بانك تصريح كرد: ستاد بانك وظيفه ارزيابي عملكرد شعب و سرپرستي ها به صورت ماهانه، فصلي و ساليانه را بر عهده داشته و پشتيباني و پايش عملكرد را به صورت مستمر انجام مي دهد.

مديرعامل اين بانك با اشاره به بازنگري در درجه بندي شعب بيان داشت: با بررسي شاخص هاي ارزيابي عملكرد شعب، شعبه مستقل توسعه ملي تهران، سرپرستي استان البرز، سرپرستي استان بوشهر و شعبه شهيد شهسواري تبريز رتبه هاي برتر سال 98 را به خود اختصاص دادند.