10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 24 شهریور 1399 ساعت 10:02

امضای تفاهمنامه همکاری ایمیدرو با دانشگاه علم و صنعت

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در آیین امضای تفاهمنامه با دانشگاه علم و صنعت از دانشگاه ها برای معرفی پایان نامه های نوآورانه خواست که پایان نامه‌هایی که در بخش معدن و صنایع معدنی خلاقانه و نوآورانه هستند را به ایمیدرو معرفی کنند.

به گزارش جهان معدن به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در مراسم امضا و تبادل تفاهمنامه همکاری ایمیدرو با دانشگاه علم و صنعت که با حضور مدیران عامل شرکت های فولاد و آلومینیوم برگزار شد، تصریح کرد: با چنین همکاری، این سازمان بودجه و محل اجرا را اختصاص می دهد تا فضایی برای عملیاتی شدن پایان نامه ها فراهم آید.

وی تاکید کرد: شرکت های معدنی و صنایع معدنی نیز از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و جوانانی که در این مراکز فعالیت می کنند، استفاده کنند.

غریب پور ادامه داد: مرکز نواوری معدن و صنایع معدنی (IMINO) که به تازگی راه اندازی شده، خود به صورت مجزا نیز وارد همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروزه وضعیت واگرایانه علم و صنعت به همبستگی و همگرایی تبدیل شده، گفت: برطرف شدن نیازهای فناورانه توسط مراکز علمی و دانشگاهی، گامی به جلو برای برطرف شدن وابستگی کشور به دانش است.

رییس هیات عامل ایمیدرو، یادآور شد: سازماندهی دو طرفه در حال انجام است و مشارکت جو (ایمیدرو و شرکت ها) و مشارکت پذیر (دانشگاه ها و مراکز علمی) در حال همکاری هستند.

غریب پور تاکید کرد: شرکت ها و مراکز علمی، مدل های متنوعی برای توسعه همکاری و استفاده روزافزون از ظرفیت های بخش معدن و صنایع معدنی برای تولید دانش و تکنولوژی ارایه دهند.

وی افزود: سال ها به سبب اینکه سیستم کشور واردات محور بوده، تنها به واردات ماشین آلات، تجهیزات و حتی تکنولوژی پرداخته شده و تولید آن مغفول مانده بود. غریب پور ادامه داد: در صنعت فولاد، 30هزار تجهیز برای بومی سازی شناسایی شده که امسال برنامه 5هزار تجهیز در برنامه قرار دارد.