30 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 05 مهر 1399 ساعت 10:14

سرپرست وزارت صمت: بازرگانان بر اساس رتبه‌بندی کارت بازرگانی دریافت می‌کنند

سرپرست وزارت صمت از راه اندازی سامانه جدید صدور کارت بازرگانی خبر داد که پس از اجرای آن، کارت بازرگانی یک بار مصرف صادر نمی شود و بازرگانان در این سامانه رتبه بندی می شوند و دریافت کارت بازرگانی براساس رتبه بندی خواهد بود.

به گزارش جهان معدن به نقل از بورس امروز، جعفر سرقینی در حاشیه نشست هیئت دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: درباره کارت‌های بازرگانی تنها مشکل ما صدور کارت‌های بازرگانی با عنوان یک بار مصرف بوده است، زیرا اشخاصی فاقد سابقه کار در حوزه بازرگانی این کارت‌های یکبارمصرف را دریافت می کردند و به‌طور معمول در بازگشت ارز این گونه کارت‌ها مسئله داشتیم.

وی ادامه داد: با تعریف سامانه جدید صدور کارت بازرگانی، کارت‌های یکبار مصرف در عمل دیگر صادر نمی‌شود، بازرگانان در این سامانه رتبه بندی می‌شوند و دریافت کارت بازرگانی بر اساس رتبه‌بندی خواهد بود.

سرپرست وزارت صمت گفت: برای اینکه مشکلات سامانه جدید به‌طور کامل برطرف شود، دستور دادیم سامانه پیشین با سامانه جدید به مدت ۲ ماه به صورت موازی کار کند تا در این دوماه تمام مسائل سامانه جدید نیز برطرف شود.

سرقینی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیرمجموعه‌های وزارت صمت بیان کرد: بخش خصوصی همواره مورد حمایت وزارت صمت بوده است و از تشکیل این صندوق‌ها نیز حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: از گذشته نیز قوانینی برای تشکیل این صندوق‌ها تصویب شده است و اکنون آمادگی تشکیل و اجرای این صندوق‌ها را خواهیم داشت.