10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 06 آبان 1397 ساعت 14:20

رحمانی: تنظیم بازار اولویت جدید وزارت صمت است

rahsamوزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در اولین دیدار با کارکنان وزارت صمت مهمترین اولویت های ایام آتی این وزارتخانه را مباحث تنظیم بازار و تامین مایحتاج عمومی اعلام کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، ذخایر استراتژیک کشور در وضعیت بسیارخوبی قراردارد.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، رضا رحمانی در حاشیه دیدار با معاونان، ‌روسای سازمان‌ها ‌و کارکنان وزارت صمت همچنین با برشمردن اولویت‌های کاری و برنامه کوتاه مدت خود تا پایان سال گفت:برنامه‌های میان مدت و بلند مدتی که از قبل در وزارت صمت وجود داشت را اصلاح و تکمیل کردیم و برای روزهای آتی نیز برنامه‌های اجرایی مدونی درنظر گرفته‌ایم.


وی با اشاره به ضرورت توجه توجه به بخش تولید افزود: حفظ وضع موجود، اشتغال‌زایی صنعتی به ویژه تولیدات حساس و ضروری و کالاهایی که در زنجیره تولید قرار دارند و نیز تامین مواد اولیه و ملزومات تولید از اولویت‌های وزارت صمت در این دوره است.

وی در ادامه توسعه بخش معدن را از دیگر برنامه‌های وزارت صمت برشمرد و افزود: در حوزه معدن نیز اولویت‌هایی داریم و اینکه از نعمات خدادادی در این یخش بیشتراستفاده کنیم و از ذخایر معدنی بهره ببریم.
رحمانی صادرات را موتور و پیشران اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: در حوزه صادرات با تنظیم سازو کار مربوطه می‌توانیم از موقعیت پیش آمده برای رشد صادرات استفاده کنیم.
وی بر لزوم ارتباط با تشکل‌های حوزه صنعت، ‌معدن و تجارت تاکید کرد و یادآور شد: ارتباط با تشکل‌ها در حوزه صمت و اتاق اصناف، تعاون و بازرگانی و خانه‌های صنعت و معدن و تجارت و.. بسیار ضروری است و مشورت با ذینفعان و فعالان اقتصادی یکی از پایه‌های اساسی در تصمیم گیریهای وزارت صمت، به شمار می رود.
وزیر صنعت،معدن وتجارت در ادامه افزود: با همفکری بخش خصوصی تصمیمات بهینه اتخاذ ودر مرحله اجرا همه با هم همکاری خواهیم داشت.
رحمانی ادامه داد: ظرفیتهای خوب و خدادادی در کشور داریم، اگر همه پای کار باشند، با وجود قدرت مردمی وسایر تشکل‌های بخش خصوصی که اخیرا برای همکاری و همفکری اعلام امادگی کرده‌اند تولید و اقتصاد کشور را رشد می‌دهیم.
وزیر صمت با تاکید بر رشد و توسعه استارتاپ‌ها و صنایع دانش بنیان افزود: فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در سال‌های قبل در بخش تولید کشور ایجاد شده که باید فعال شوند.
رحمانی تصریح کرد: نسل چهارم صنعت بر دوش جوانان است و باید ازتوانمندی آنها استفاده شود زیرا این نسل موجب ایجاد واحدهای صنعتی جدید و قابل رقابت در عرصه جهانی هستند و نتیجه این اتفاق سروسامان گرفتن وضعیت تولید و تجارت، رونق تولید، اشغال و راحتی مردم در تامین مایحتاج است.
وی تاکید کرد: سعی می‌کنیم دغدغه مردم را کم کنیم و از خدا و همه مردم مدد می‌جوییم چرا که فعالان بخش تولید با بیش از 80 هزارواحد تولیدی ، 3 میلیون واحد صنفی و تعاونی‌های مصرف و تولید و 10 هزار معدن ظرفیت‌های بی نظیری در اختیار ما گذاشته‌اند.
رحمانی در ادامه تصریح کرد: یقینا یکی از آسیب‌ها تغییر پی در پی رویه‌ها و مقررات بوده و اعتقاد دارم با کار کارشناسی و مشورت با بخش خصوصی می‌توان اشتباهات را کمتر کرد وبر عدم تغییر پی در پی رویه‌ها اصرار دارم.