30 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 16 اسفند 1399 ساعت 16:53

فراخوان اعلام نظر برای سند سیاست های صنعتی، معدنی و تجاری

معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد : از همه صاحب نظران، فعالان اقتصادی، اساتید و نخبگان کشور دعوت می شود، اسناد تهیه شده برای سند سیاست صنعتی، معدنی و تجاری اعلام نظر نمایند.

به گزارش جهان معدن به نقل ازشاتا، معاونت طرح و برنامه وزارت خانه به عنوان متولی تدوین این اسناد با همکاری موسسه مطالعات بازرگانی پس از انجام مطالعات اولیه و بر اساس بررسی‌های کارشناسی، بر اساس شاخص هایی مانند تکمیل زنجیره‌های ارزش، توسعه صادرات و جایگزینی واردات، سطح فناوری، اشتغال زایی، مزیت‌های نسبی و ارزش افزوده، ۹ صنعت را به عنوان پیشران تولید شناسایی و معرفی کرد.

همچنین در این سند، تعداد ۵۱ رشته فعالیت پایه و قابلیت ساز که سرمایه‌گذاری در برخی از محصولات مرتبط با آن‌ها تاثیر بسزایی در برقراری پیوند بین حلقه های پیشین و پسین زنجیره صنایع و توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت مشخص شده است.

صنایع معرفی شده شامل فلزات اساسی، صنایع غذایی و آشامیدنی، ماشین آلات و دستگاه های برقی، وسایل ارتباطی و تجهیزات، نساجی و پوشاک، وسایل نقلیه موتوری و تجهیزات حمل و نقل دریایی، کاغذ و محصولات کاغذی، ماشین آلات و تجهیزات، لاستیک و پلاستیک و محصولات شیمیایی و پتروشیمی پس از شناسایی توسط موسسه مذکور جهت تصویب به معاونت طرح و برنامه وزارت صمت ارسال شدند.

در ادامه روند تصویب، این معاونت پس از اخذ نظرات اصلاحی متخصصان و نخبگان حوزه صنعت، سند نهایی را تصویب و به اطلاع عموم خواهد رساند.

لازم به ذکراست اسناد 9 گانه بر روی سایت اندیشکده موسسه پژوهشهای بازرگانی به آدرس Intt.itsr.ir در دسترس می باشد و متخصصان و صاحب‌نظران می‌توانند نظرات تکمیلی و اصلاحی خود را ، جهت جمع بندی و نهایی سازی به موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی اعلام و ارسال نمایند.