07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 01 خرداد 1400 ساعت 16:56

تفاهمنامه جدید بانکی برای حمایت از توسعه معدن در راه است

وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: به زودی با یک بانک دیگر برای تامین مالی بخش معدن و صنایع معدنی تفاهمنامه امضا می کنیم.

به گزارش جهان معدن به نقل ازروابط عمومی ایمیدرو، جعفری عصر امروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی، تصریح کرد: ارزش تفاهمنامه هایی که با بانک های صنعت و معدن و نیز تجارت منعقد کرده ایم به ۲۷ هزار میلیارد تومان رسیده و به زودی با امضای یک تفاهمنامه جدید، رقم فوق به ۴۲ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: این اقدامات برای حمایت مالی از توسعه بخش معدن و صنایع معدنی و گامی جدید برای کاهش محرومیت مناطق کم برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به جایگاه مجتمع سنگان در حوزه معدن، گفت: با هدف جلوگیری از پراکنده کاری و موازی کاری، طرح جامع توسعه سنگان را (از طریق مجتمع سنگان) تدوین خواهیم کرد که همه امور از بالادست اکتشاف تا پایین دست صنایع، محیط زبست، زیربناها، مسوولیت اجتماعی و ... را دربرگیرد.

جعفری تاکید کرد: طرح فوق طوری خواهد بود که با پایش ماهانه روند حرکت ها و اقدامات در تمامی قسمت ها به صورت واحد، بررسی خواهد شد.

محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به تحولات ایجاد شده در سنگان، تاکید کرد: ایمیدرو انقلاب معدنی در سنگان ایجاد کرده است.

تمرکز در فعالیت های عمرانی

وی در ادامه سخنانش با اشاره به برنامه ایمیدرو برای طراحی طرح جامع سنگان، اظهار داشت: موافق یکپارچه کردن برنامه ها و اقدامات در سنگان هستم به گونه ای که شاهد تمرکز در فعالیت های عمرانی منطقه باشیم.

استاندار خراسان رضوی تاکید نزد: ریل گذاری مسیر توسعه، اقدامی است که از طرف دستگاه دولتی انجام می گیرد.