05 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 21 ارديبهشت 1401 ساعت 15:49

فاز نخست کارخانه ذوب‌آهن شاهرود به بهره‌برداری رسید

فاز نخست کارخانه ذوب‌آهن شاهرود در شرق استان سمنان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی این شهر با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دو هزار و ٧۵٠ نفر به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی فاز دوم این کارخانه کلنگ زنی شد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازروابط عمومی اداره کل صمت سمنان، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن شاهرود در این مراسم بابیان این‌که این مجموعه تنها شرکت در ایران است که کوره‌های القایی را با ظرفیت و مقیاس نیمه سنگین ۲۰ تن ساخته است، بیان کرد: این کارخانه در گام نخست، ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار شمش فولادی را دارد.

مرتضی کربلا علی دباغ گفت: برای راه‌اندازی این مجموعه تاکنون حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده است و در گام نخست برای ۲۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و دو هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

وی ادامه داد: گام نخست این مجموعه صنعتی در زمینی به وسعت ۱۱ هکتار با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع ساخته شد و شامل یک پست اختصاصی ۶۳.۲۰ کیلوولت برق و یک ایستگاه گاز با ظرفیت حدود دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن شاهرود بابیان این‌که سامانه‌های غبارگیر کارخانه مطابق استانداردهای روز محیط‌زیست است، یادآور شد: خط ریخته‌گری مجموعه هم توان تولید و صادرات شمش‌های با استانداردهای به‌روز را دارد.

گفتنی است ذوب‌آهن شاهرود از مهم‌ترین واحدهای صنایع مادر استان سمنان است که توانسته تحت شرایط بحران‌های اقتصادی و تحریم‌ها با تکیه‌بر دانش و سرمایه بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کند.