10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 09 دی 1397 ساعت 16:07

وزیر صنعت: خودروسازان با فروش اموال مازاد، منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کنند

rahkhodوزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 80 درصد تولید خودروسازان به اجرای تعهدات اختصاص می‌یابد، گفت: خودروسازان باید با فروش اموال مازاد و دریافت تسهیلات از بانک، منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کنند.
به گزارش جهان معدن به نقل از خانه ملت، «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت که امروز- یکشنبه- در جلسه فراکسیون مستلقین ولایی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود با اشاره به ضرورت پایبندی خودروسازان به اجرای تعهدات، افزود: تعهدات به طور کامل اجرا خواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه آیا فروش فوری خودرو با هدف تامین مالی برای خودروسازان انجام می‌گیرد؟ گفت: خیر؛ اگرچه خودروساز به منابع نقدی نیاز دارد اما نمی توان با فروش فوری این نیاز را تامین کرد.
رحمانی بیان کرد: خودروسازان باید با فروش اموال مازاد و دریافت تسهیلات از بانک و سایر کانال ها منابع مالی خود را تامین کنند.
وزیر کابینه دوازدهم درباره طرح وزارت صنعت برای ساماندهی بازار خودرو، اظهار داشت: وزارتخانه طراح این طرح نیست. خودروسازان به عنوان واحدهای تولیدی مستقل، دنبال این طرح هستند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف کننده درباره قیمت تمام شده کالاها نظر می‌دهد، خاطرنشان کرد: این سازمان براساس وظایف خود قیمت‌ها را ارزیابی کرده و نظرات خود را ارایه می‌دهد.
وی یادآور شد: ممکن است خودروساز قیمت‌های مختلفی در نظر داشته باشد اما سازمان حمایت از مصرف کننده این قیمت‌ها را نپذیرد.