30 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 16 بهمن 1397 ساعت 14:44

بزودی کک طبس با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن راه اندازی خواهد شد

photo ۲۰۱۹-۰۲-۰۵ ۱۱-۰۷-۳۴نشست خبری شرکت توسعه معادن و فلزات با حضور عزیزاله عصاری، مدیرعامل این شرکت، دکتر قایمی راد معاون طرح و برنامه ریزی با اصحاب رسانه برگزار شد. در ابتدای این نشست گزارشی از عملکرد و پروژه های این شرکت ارایه شد.
به گزارش جهان معدن، عزیزالله عصاری، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز از سوی جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گندله سازی صبانور در همدان با 55 هزار تن ظرفیت رسما به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: کک طبس این مجموعه با ظرفیت 450 هزار تن به صورت آزمایشی راه اندازی شده است. در ابتدا یک شرکت چینی، اجرای این پروژه را بر عهده داشت که به دلیل شروع تحریم ها، از ادامه همکاری با ما خودداری کرد.

عصاری افزود: اگر شرایط تحریم‌ها نبود شرکت معادن و فلزات می‌توانست نقش بی‌نظیری در اقتصاد و بورس داشته باشد. با وجود تمام محدودیت‌ها، هر ماه نشستی را با حضور مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه برگزار می‌کنیم تا چالش‌ها برطرف شوند که به نتایج مطلوبی هم رسیده‌ایم که به‌موقع اعلام خواهد شد.

 

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات اعلام کرد: در یک و دو سال گذشته حدود دو‌ میلیارد یورو پروژه در هلدینگ «ومعادن» راه اندازی شده است و۵ میلیارد یورو هم پروژه در دست اقدام داشتیم که حلقه مفقوده آن «تامین مالی» بود که به‌دنبال کانال مالی جدیدی هستیم.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: به‌دلیل شرایط خاص کشور تنها به فکر حفظ شرایط تولید و وضعیت فعلی هستیم و توسعه را محدود کرده‌ایم تا شرایط به ثبات برسد.

عصاری تصریح کرد: دولت باید به صادرات و تامین مواد اولیه فولاد مبارکه کمک جدی کند. به وزیر و مقامات دولتی کشور توصیه کردم که به‌شدت به فکر فولاد مبارکه اصفهان در شرایط فعلی باشند و برای حفظ زنجیره تولید در شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ توسعه معادن و فلزات (دارای تولید سنگ آهن، کنسانتره و گندله) هوای فولاد مبارکه اصفهان را داشته باشند چرا که این شرکت تولیدی حدود نیمی از فولاد کشور را در اختیار دارد و حفظ تولید این مجموعه، اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد
مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات با بیان این که شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در نظر داشت برای توسعه حمل ترکیبی جاده، ریل و دریا از اسکله بارکو استفاده کند، گفت: بر همین اساس با ایمیدرو مذاکراتی داشتیم و درنتیجه به همکاری شرکت سرمایه گذاری امید، گل گهر، چادرملو، گهر زمین و سازمان کشتیرانی شرکت جاده ریل دریا را در سال 96 تاسیس کردیم.

وی افزود: با حضور دکتر غریب پور مذاکرات برای دریافت بخشی از اسکله بارکو آغاز شده است.

عصاری همچنین عنوان کرد: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه 98 افزایش 43 درصدی حقوق دولتی معادن نسبت به امسال بوده اما هنوز در مجلس در حال مذاکره بوده و قطعی نشده است.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات با بیان اینکه صادرات اهمیت زیادی برای ما دارد، گفت: پیمان‌سپاری ارزی هنوز وجود دارد که سه ماهه است. البته زمان پیمان سپاری سه ماهه بسیار کم است که به دنبال افزایش آن به 6 ماه و یک سال هستیم. ایشان همچنین فرایند ثبت سفارش را بسیار طولانی دانست.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات درباره شایعات مربوط به تغییر مدیریت شرکت گل گهر گفت: مدیرعامل گل گهر نماینده شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در هیات مدیره گل گهر است و تغییر تقی ‌زاده تنها با هماهنگی توسعه معادن و فلزات انجام می شود.

وی افزود:‌اگر قرار است تغییری ایجاد شود باید با سرمایه گذاری توسعه و معادن «ومعادن» صحبت شود؛ حاشیه ها زیاد بوده اما هیچ کسی نمی تواند ایشان را تغییر دهد .اگر این پروژه ها به ثمر نشسته حاصل ثبات مدیریت بوده است؛ ثبات مدیریت در این شرایط کمک کرده است که بتوانیم از فضای تحریم ها عبور کنیم.