10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 17 بهمن 1397 ساعت 12:02

سرقینی: با ثبت سفارش و تخصیص ارز به واحدهای معدنی در تامین مواد اولیه کمک می‌کنیم

manyazyomمعاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از کارخانه اکسید منیزینم سربیشه در خصوص مشکل برخی واحدهای معدنی در تامین مواد اولیه گفت: برای تامین مواد اولیه نیز به صورت ثبت سفارش با تخصیص ارز کمک می‌شود.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا جعفر سرقینی به برنامه‌های مهم وزارت متبوع خود جهت حفظ وتوسعه واحدهای تولیدی کوچک اشاره کرد وافزود: اعطای تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری از جمله سیاست‌های این وزارتخانه برای حمایت از صنایع کوچک می‌باشد.


جعفر سرقینی در حاشیه بازدید از کارخانه اکسید منیزیم سربیشه در جمع خبرنگاران گفت: تلاش می‌شود تعداد واحدهای فعال معدنی بیشتر شود.
وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تعداد واحدهای فعال معدنی بیشتر شود افزود: بعضی واحدهای کوچک به خاطر ماهیت کار بیشتر در معرض خطر هستند و وزارتخانه بیشتر مراقب این واحدهاست.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص مشکل برخی واحدهای معدنی در تامین مواد اولیه گفت: برای تامین مواد اولیه نیز به صورت ثبت سفارش با تخصیص ارز کمک می‌شود.
وی با اشاره به بازدیدش از کارخانه اکسید منیزیم سربیشه اظهار داشت: این کارخانه در ایران نظیر ندارد و اولین کارخانه تولید محصولات منیزیت در ایران است که تولیدات آن مرتب متقاضی دارد.
رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: کارخانه اکسید منیزیم سربیشه بزرگ‌ترین واحد صنعتی شهرستان است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سربیشه احداث شده و در حال حاضر 50 درصد نیاز کشور به مواد نسوز را تامین می‌کند.
داود شهرکی افزود: این واحد با سرمایه گذاری سه میلیون دلار و با ظرفیت تولید سالانه 30 هزار تن محصول در سال 1372 به بهره برداری رسید.
شهرکی در ادامه افزود: در سال 1383 نیز با توجه به نیاز بازار و تولید ماده معدنی کرینکر منیزیم خط دوم کارخانه کرینکر شرکت منیزیم به بهره‌برداری رسیده و در سال 1384 طرح توسعه این کارخانه با نام واحد تولید کلینکرهای نسوز با سرمایه‌گذاری 45 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
وی یادآور شد: با راه‌اندازی این خط تولید سالانه کارخانه اکسید منیزیم سربیشه به 47 هزار تن رسید و اشتغالزاییاین واحد به بیش از 200 نفر رسید.
وی افزود: در حال حاضرسالیانه حدود 50 هزارتن انواع محصولات در کارخانه اکسید منیزیم شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی تولید می‌شود که از این میزان 45 هزار تن انواع مواد اولیه صنایع نسوز و مابقی مواد اولیه صنایع کاشی و سرامیک و صنایع شیمیایی معدنی است.