01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 28 آبان 1399 ساعت 17:52

سایه ماندگار کرونا در بازارهای مالی/ تاثیر شایعات سیاسی بر بازار فلزات گرانبها

قیمت معاملات آتی طلا و نقره در میانه معاملات روز گذشته ایالات متحده اندکی روند کاهشی در پیش گرفت. گفته می‌شود کاهش اشتهای ریسک پذیری معامله گران و واسطه‌ها در پی افزایش بسیار چشمگیر موارد ابتلا و قربانیان کووید – ۱۹ موجب شکل گیری روند کاهشی در بازارهای مالی شده است.

به گزارش جهان معدن و به نقل ازاقتصادآنلاین ؛ اگرچه در معاملات خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا اندکی نسبت به روز گذشته تضعیف شد اما این عامل هم نتوانست در افزایش قیمت طلا تاثیرگذار باشد. بر این اساس در معاملات روز سه شنبه، هر اونس طلای آتی دسامبر با کاهش 1.80 دلاری به قیمت 1886 دلار و نقره آتی دسامبر هم در بازار کومکس نیویورک با کاهش 0.172 دلاری به قیمت 24.635 دلار معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روندی مختلط را پشت سر گذاشتند؛ در ایالات متحده اما هر سه شاخص اصلی روز گذشته ریزش کردند؛ روند حرکت بازارهای سهام ناشی از آن است که به نظر می‌رسد در آمریکا بیشتر ایالت‌ها، برخی محدودیت‌های عبور و مرور را در مشاغل و اجتماعات عمومی در نظر گرفته باشند، چنین اقداماتی اساسا ناشی از روند افزایشی سرسام آور موارد ابتلا و قربانیان کووید – 19 در این کشور است که منجر به پر شدن بخش اعظم تخت‌های بیمارستانی در بیشتر ایالت‌ها شده است.

اگرچه بسیاری بر این باورند که چنین جوی در ایالات متحده و اروپا برای مدت طولانی نمی‌تواند ادامه داشته باشد اما در میزان محدود هم معامله‌گران و سرمایه‌گذاران و اشتهای ریسک پذیری آنها را هدف قرار داده است. تمام این موارد در حالی است که اخیرا اخبار امیدوار کننده در مورد تولید واکسن کرونا اندکی جو منفی بازارها را متعادل کرده بود.