09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 04 مهر 1397 ساعت 15:57

لزوم تشکیل انجمن صنایع فلزات غیرآهنی

rahimiمدیرعامل کالسیمین خواستار تشکیل انجمن صنایع فلزات غیر آهنی در کشور شد.
به گزارش جهان معدن دكتر امیر رحیمی با اعلام این مطلب که همایش صنایع غیرآهنی (که دهم و یازدهم مهرماه برگزار می شود) می تواند پایه گذار موضوعاتی اساسی در حوزه فلزات غیر آهنی باشد؛ در خصوص ایجاد تغییر و تحولات اقتصادی اخیر گفت: انجمن های فعال در بخش معدن و صنایع معدنی علاوه بر اینکه محلی برای برقراری ارتباطات علمی و فنی با متخصصان این حوزه بوده و با برگزاری گردهمايي هایی ارتباط بین صنعت، دانشگاه و مراکز تحقیقاتی را حفظ می کنند، باید پا را فراتر نهاده و در راستای کم شدن زمان در روند حل مشکلات در ساختار سیستمی در تقویت ارتباط با مدیران و سازمان های دولتی گام بردارند.


وی ادامه داد: از همین رو تشکیل انجمن صنایع فلزات غیرآهنی با ساختاری مناسب در این عرصه ضروری به نظر می رسد.
دكتر رحيمي تاكيد كرد: مشـکلات دیده می شوند، مـطرح هم می شوند، اما حرکتـی در مسیر رفع آنها به طور جمعی صورت نمی گیرد.
مدیرعامل شركت کالسیمین معتقد است در شرایط اقتصادی فعلی تشکیل انجمنی در بخش صنایع غیرآهنی شامل نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، دولت و بخش خصوصی ضروری است و می تواند حل مشکلاتی که بنگاه های اقتصادی فعال در این حوزه دارند را سرعت بخشد.
پیشنهاد تشکیل انجمن صنایع فلزات غیرآهنی
دكتر رحیمی در پاسخ به سوالي مبنی بر اینکه آیا عملکرد انجمن ها و تشکل های کنونی در رفع موانع مثمر ثمر نبوده تصریح کرد: انجمن ها و تشکل ها در تمامی زمینه ها تلاش می کنند و می بینیم که در اتاق بازرگانی، مجلس و وزارتخانه جلساتی هم برگزار می کنند، اما پیشنهاد من متفاوت از نحوه چیدمان فعلی انجمن هاست. هدف اين انجمن ایجاد هم افزایی میان تولیدکننده، سرمایه گذار و دستگاه های تصمیم ساز و نظارتی خواهد بود.
وی گفت: این انجمن در زمان تشکیل می تواند نمایندگانی از وزارت صمت (به عنوان قوه مجریه)، کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی (به عنوان قوه مقننه)، اتاق بازرگانی و خانه معدن (به عنوان بخش خصوصی) را به عنوان اعضاء هیات مدیره در کنار خود داشته باشد و پس از تحلیل و بررسی موضوعات به هر کدام از مجراها که موضوع مرتبط باشد، در رفع موانع آن موظف به انجام پیگیری شود.
دكتر رحیمی گفت: در حال حاضر مباحثی نظیر نرخ ارز، موانع صادراتی، تسهیلات مناسب و هزینه های عملیاتی در اولویت مشکلات این صنعت قرار دارند که به کمک اجماع و همفکری و همراهی جمعی در همه بخش های سیاست گذار و سیاست پذیر امکان بهبود آنها وجود دارد.