28 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 28 مهر 1397 ساعت 09:41

فعالیت 16 معدن گنبد نمکی درچهارمحال و بختیاری

gonbadرییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به استخراج مواد معدنی از 178 معدن در استان گفت: در حال حاضر حدود 16 گنبد نمکی در استان وجود دارد که به ‌واسطه عملکرد گسل‌ها در سطح زمین ایجاد شده‌اند.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، سید نعیم امامی افزود: نمک این معادن هم اکنون در حال استخراج و استفاده است اما سازمان صنعت، معدن و تجارت هم اکنون طرح مطالعاتی برای کشف عناصر باارزش‌تر همچون پتاسیم در داخل این گنبدها را اجرایی کرده است.


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری همچنین از استخراج 3 میلیون و 300 هزار تن مواد معدنی در نیمه نخست امسال خبر داد وگفت: این میزان مواد معدنی استخراج شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال 10 درصدافزایش یافته است.
امامی از صدور چهار پروانه بهره برداری جدید در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: برای راه‌اندازی این تعداد معدن افزون بر 15 میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شده است.
وی گفت: کمبود زیرساخت‌ها در مناطق معدنی و وجود زمستان‌های طولانی، دو عامل اصلی کند شدن و کاهش رغبت سرمایه گذاران در بخش معدن جنوب این استان است.
گفتنی است که هم اکنون 178 معدن فعال در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند.