10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 28 مهر 1397 ساعت 17:30

لحظه شماری فعالان معدنی برای آشنایی با آخرین تکنولوژی‌ها در بخش معدن

conminچهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی (ایران کانمین 2018) که همزمان با پنجمین کنگره بین‌المللی معدن و صنایع معدنی ایران و هفتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران برگزار می‌شود، مورد استقبال بزرگانی معدنی دنیا قرار گرفت.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی خانه معدن ایران، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع وابسته که هر سال آبان ماه برگزار می‌شود، با استقبال شرکت‌های معدنی داخلی و خارجی مواجه شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به جذابیت‌های بخش معدن ایران برای سرمایه گذاران خارجی استقبال گسترده‌ای از سوی شرکت‌های معتبر خارجی صورت بگیرد.


به دنبال دستاورد مثبت پنل‌های ارایه شده در نمایشگاه ایران کانمین سال گذشته، بسیاری از شرکت‌های مطرح معدنی خواستار حضور مجدد در این نمایشگاه شده‌اند و آنها مصادف شدن نمایشگاه ایران کانمین با برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی معدن و صنایع معدنی ایران و هفتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران را بهترین فضا برای برطرف شدن دغدغه‌های فعالیت خود در عرصه بخش معدن دانسته اند.
بر اساس این گزارش، استقبال شرکت‌های معدنی داخلی و خارجی برای حضور در این نمایشگاه و وضعیت غرفه شرکت‌کنندگان تا به امروز نشان می‌دهد به رغم محدودیت‌های بین‌المللی و اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، فعالان بخش معدن ایران برای حضور در بازارهای جهانی و مذاکره با شرکت‌های خارجی ناامید نشده‌اند و برای مشارکت با شرکت‌های خارجی و جذب سرمایه لحظه شماری می‌کنند. از سوی دیگر شرکت‌های خارجی مخصوصا شرکت‌های اروپایی علاقمند به همکاری و سرمایه گذاری مشترک با ایرانیان هستند و بر اساس اطلاعات جدید قرار است به شکل تیمی در نمایشگاه معدن و صنایع معدنی ایران حضور پیدا کنند.
سال گذشته شرکت‌هایی از کشورهای اسپانیا، استرالیا، اتریش، ایتالیا، آفریقای جنوبی، آلمان، تایوان، ترکیه، چین، سنگاپور، سوییس، کره جنوبی و لهستان در نمایشگاه ایران کانمین 2018 حضور داشتند و از این تعداد کشورهای آلمان، ایتالیا و چین به صورت گروهی و رسمی در نمایشگاه مشارکت داشته‌اند، با توجه به جذابیت‌های بخش معدن ایران برای سرمایه‌گذاری پیش‌بینی می‌شود به رغم تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی امسال نیز شرکت‌های خارجی بیشتری در این نمایشگاه مشارکت داشته باشند.
این نمایشگاه با همکاری مشترک خانه معدن ایران، شرکت پالار سامانه، شرکت نمایشگاهی ایماگ آلمان و با همکاری شبکه معدن ایران برگزار خواهد شد و آخرین دستاوردهای تکنولوژی در بخش معدن به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین به اطلاع می‌رساند نمایشگاه ایران کانمین 2018 از 11 تا 14 آبان ماه 1397 همزمان با پنجمین کنگره بین المللی معدن و صنایع معدنی و هفتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران که در 12 و 13 آبان ماه برگزار می‌شود، در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.