07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 10 آذر 1397 ساعت 14:23

رشد ۱۲ درصدی تولید فولاد خام و ۴۵ درصدی فروش فولاد مبارکه

31450شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا از ابتدای فروردین‌ تا پایان آبان ‌ماه ۹۷ با تولید ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار تن فولاد خام و ۱۲.۷ درصد رشد نسبت ‌به مدت مشابه سال گذشته، افتخاری دیگر آفریدند.
به گزارش جهان معدن به نقل از فولاد مبارکه، حمیدرضا عظیمیان با تایید این خبر گفت: در ۸ ماه سال جاری کارکنان شرکت فولاد مبارکه با رکوردشکنی‌های پی‌درپی موفق شدند با ۵ درصد رشد نسبت ‌به مدت مشابه سال قبل ۴ میلیون و ۵۰۰هزار تن فولاد خام تولید کنند.


مهندس حمیدرضا عظیمیان با اشاره به رشد ۸۶ درصدی تولید در مجتمع فولاد سبا گفت: در بازه زمانی مذکور تلاشگران این مجتمع ۸۳۹ هزار تن فولاد خام تولید کردند.
وی در ادامه افزود: در شرکت فولاد هرمزگان نیز از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ‌ماه 976 هزار تن فولاد خام به دست توانمند کارکنان این شرکت تولید شد که رشد 7 درصدی داشت.
مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: از این دستاورد ارزشمند در هشت‌ماهه منتهی به آبان سال جاری 4 میلیون و 564 هزار تن ورق گرم در گروه فولاد مبارکه تولید شده است و از این میزان سهم خط نورد گرم فولاد مبارکه 3 میلیون و 779 هزار تن و سهم مجتمع فولاد سبا 785 هزار تن بوده است.
وی میزان تولید گروه فولاد مبارکه (شرکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا) در سال 96 را 8 میلیون و 600 هزار تن اعلام کرد و گفت: برنامه گروه فولاد مبارکه در سال 97 تولید 9 میلیون و 400 هزار تن فولاد خام است که با در نظر گرفتن نتایج عملکرد درخشان کارکنان از ابتدای سال جاری تاکنون، به‌ یقین به این هدف مهم دست خواهیم یافت.
مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که میزان فروش فولاد مبارکه در هشت‌ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 45 درصدی داشته است، گفت: این شرکت در مدت مذکور از فروش محصولات خود 13 هزار و 921 میلیارد تومان درآمد کسب کرد؛ همچنین در آبان‌ ماه میزان فروش فولاد مبارکه به 2 هزار و 719 میلیارد تومان رسیده است.
مهندس عظیمیان در پایان سخنان خود با تاکید بر این‌که تامین نیاز بازارهای داخلی از اولویت‌های اصلی فولاد مبارکه است، تصریح کرد: در سال جاری نیز این شرکت ابتدا بازارهای داخلی را تامین کرده و پس از آن با رویکرد حفظ بازارهای صادراتی، بخشی از محصولات خود را به بازارهای جهانی اختصاص داده است.