10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 08 دی 1397 ساعت 15:03

اتصال خط ریلی فولاد سنگان به شبکه سراسری راه‌اهن کشور

railSanganبا حضور مهندس حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه خط ریلی شرکت فولاد سنگان با سرمایه‌گذاری بالغ ‌بر 300 میلیارد ریال به شبکه سراسری راه‌اهن کشور متصل شد.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، مدیرعامل این شرکت ضمن بازدید از مجموعه کارخانه‌های فولاد سنگان و در جریان اتصال خطوط ریلی فولاد سنگان به شبکه سراسری ریل کشور، از این جریان به‌عنوان یکی از ضروری‌ترین نیازهای منطقه سنگان یاد و تصریح کرد: بدون شک این امر می‌تواند در افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها و به ‌طور کلی در توسعه پایدار و رشد و شکوفایی منطقه تاثیر به‌سزایی داشته باشد.


وی با تاکید بر لزوم دوخطه شدن خطوط ریلی سنگان و با قدردانی از عملکرد مدیریت و کارکنان این شرکت، در خصوص طرح و برنامه‌های فولاد مبارکه در توسعه سنگان خاطرنشان کرد: با عنایت به دانش فنی نهادینه ‌شده در شرکت و با هم‌اندیشی معاونان و مدیران گروه و همچنین با اتکا به تعهد پیمانکاران و کارکنان شرکت تلاش خواهیم کرد تا هرچه زودتر کارخانه 5 میلیون تنی کنسانتره فولاد سنگان به بهره‌برداری برسد.
در این آیین سید محسن میرمحمدی مدیرعامل فولاد سنگان نیز گفت: با اتصال این کارخانه به خطوط ریلی کشور گام بلندی در راستای دست‌یابی به اهداف شرکت برداشته شد.
وی افزود:در ادامه مسیر موفقیت‌آمیز فولاد سنگان با حمایت‌های فولاد مبارکه و برنامه‌ریزی دقیق و مدون، به‌گونه‌ای حرکت خواهیم کرد تا ان‌شاءالله به مهم‌ترین هدف پیش رو یعنی راه‌اندازی هرچه زودتر کارخانه 5 میلیون تنی کنسانتره‌سازی دست یابیم.
میرمحمدی در ادامه از پیشرفت بیش از 82 درصدی پروژه کنسانتره‌سازی فولاد سنگان خبر داد و خاطرنشان کرد: بدون شک با حمایت‌های مدیریت ارشد فولاد مبارکه سایر بخش‌های پروژه نیز در موعد مقرر تکمیل و وارد فاز راه‌اندازی خواهد شد.
مدیرعامل فولاد سنگان مجموع هزینه در بخش گندله‌سازی را بالغ‌بر 103 میلیون یورو و 570 میلیارد تومان، و میزان سرمایه‌گذاری در کارخانه کنسانتره سازی را 142 میلیون یورو و حدود 550 میلیارد تومان اعلام کرد.
شمسی‌نیا معاون بهره‌برداری فولاد سنگان نیز گفت: کارخانه 5 میلیون تنی فولاد سنگان از زمان بهره‌برداری در تاریخ 10 مرداد 1396 تاکنون بیش از 3 میلیون و 150 هزار تن گندله تولید کرده است.
وی با بیان این‌که روند تولید در فولاد سنگان از شرایط مطلوبی برخوردار است گفت: رکورد تولید بیش از 15 هزار و 700 تن گندله در 18 اذرماه و تولید 375 هزار تن گندله در ماه مذکور حاکی از تلاش فزاینده کارکنان این شرکت برای دستیابی به اهداف سالانه است.