10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 09 دی 1397 ساعت 15:21

دهقانی خبر داد: رونمایی از سامانه ثبت نام و درخواست بیمه نامه معدنی

fardehمدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی از راه اندازی سامانه آنلاین ثبت نام و درخواست بیمه نامه معدنی خبر داد و گفت: این سامانه با هدف تسهیل امور و دسترسی به خدمات صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی، حذف بوروکراسی‌های اداری و شفافیت در فرآیند بررسی مدارک معدن‌کاران، در بستر اینترنت قرار گرفته است.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، فرید دهقانی در یک نشست خبری با اعلام راه اندازی این سامانه در قالب "CRM"(مدیریت ارتباط با مشتری) افزود: یکی از بزرگترین مشکلات معدن‌کاران برای دریافت تسهیلات این صندوق، مراجعه حضوری برای تکمیل مدارک و دیگر فرآیندهای اداری بود.


وی گفت: با توجه به اینکه روند اداری تکمیل مدارک متقاضیان زمانبر بود، صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی اقدام به راه اندازی این سامانه کرد تا تمام معدن‌کاران کشور بدون نیاز به مراجعه حضوری و اعطای مدارک فیزیکی (در مرحله نخست) اقدام به ثبت اطلاعات کنند.
مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی با بیان اینکه کمیته تسهیل در امور صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی تشکیل شده است، اظهار کرد: از زمان ثبت اطلاعات متقاضی، دریافت تسهیلات در این سامانه (در صورت کامل بودن مدارک، بازدید از محدوده اعلام شده و تهیه گزارش نهایی) طی مدت کمتر از 40 روز صورت خواهد گرفت.
دهقانی افزود: این سامانه امکان بررسی فرآیند رسیدگی به پرونده را برای معدن‌کاران مهیا کرده است.
وی اعلام کرد: سامانه ثبت نام و درخواست بیمه نامه معدنی به آدرس www.iranmico.com در دسترس معدن‌کاران است.
دهقانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: تا سال ۹۲ سرمایه این صندوق ۱۰ میلیارد تومان بوده و امروز این رقم به ۱۴۳ میلیارد تومان رسیده که هنوز هم پاسخگوی معدن کاران نیست و تقاضای ما افزایش سرمایه به هزار میلیارد تومان است.
وی افزود: البته طبق ماده ۴۳ و ۳۱ قانون معادن باید بخشی از درآمدهای معدنی به صندوق باز گردد تا بتوان از آن در جهت حمایت از معدن کاران استفاده کرد.
صدور 1700 بیمه نامه
مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی همچنین از صدور ۱۷۰۰ بیمه نامه به ارزش ۶۷۴ میلیارد تومان برای معادن کوچک و متوسط طی فعالیت این صندوق خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۹۲ میلیارد تومان بیمه نامه اعتباری و ۱۰۲۵ بیمه نامه برای اکتشاف از محل وجوه اداره شده صادر شده است.
دهقانی گفت: در حال حاضر اعتبار بیمه نامه صندوق از تمام ضمانت نامه‌هایی که بانک‌ها از مشتریان دریافت می‌کنند، بیشتر است.
دهقانی گفت: با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه کشور در بخش معدن و اثر گذاری این حوزه در اقتصاد، امیدواریم اقدامات صورت گرفته توسط صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی که با هدف حمایت از این حوزه است، منجر به افزایش میزان سرمایه صندوق و حمایت مسوولان ذیربط شود.
گام‌های موثر ایمیدرو در جهت توسعه صندوق بیمه
در ادامه این نشست محمدرضا بهرامن رییس هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی طی سخنانی اظهار کرد: ایمیدرو کاملا در جهت توسعه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی گام بر می‌دارد و نقش این سازمان توسعه‌ای در موفقیت‌های حاصل شده اثرگذار بوده است.
وی همچنین به تدوین نقشه راه معدن اشاره کرد و افزود: نقشه راه بخش معدن اکنون کاملا مشخص است و هدف گذاری‌ها برای بخش‌های فلزی و غیرفلزی در آن دیده شده است.
بهرامن افزود: به دلیل اینکه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی یک ابزار توسعه‌ای است، اگر بخواهیم واحدهای کوچک و متوسط را احیا کنیم نیازمند تزریق نقدینگی بر اساس نقشه راه معدن به آنها هستیم.
برنامه افزایش سرمایه
رییس هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی با بیان اینکه باید بر اساس نقشه راه وظایف را تعریف کنیم، گفت: به دنبال این هستیم سرمایه صندوق را تا پایان سال جاری حداقل به ۳۰۰ میلیارد تومان برسانیم که امیدواریم دولت نیز مساعدت لازم را در این زمینه صورت دهد.
وی از انعقاد تفاهم نامه‌ای با ایمیدرو خبر داد که در قالب آن معادن کوچک و متوسط احیاء خواهند شد.