04 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 22 دی 1397 ساعت 14:12

رییس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی اعلام کرد: بومی سازی تجهیزات؛ محور همکاری مرکز تحقیقات و انجمن فولاد

boomiرییس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: پیوند صنعت فولاد کشور و حوزه مطالعات تحقیقاتی را می‌توان هدف کلان امضای تفاهم نامه بین این مرکز و انجمن فولاد نام برد از همین رو همکاری‌های دو طرف در راستای بومی سازی تجهیزات در زنجیره فولاد انجام خواهد شد.
به گزارش جهان معدن به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مجید وفایی فرد افزود: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در بخش پایین دستی زنجیره فولاد سودآور است، بنا داریم در این زمینه به کار مطالعاتی بیشتری بپردازیم و این موضوع یکی از محورهای همکاری مرکز و انجمن فولاد است.


وی با بیان اینکه توسعه تجهیزات گندله سازی از اهداف ما محسوب می‌شود، اظهار کرد: بومی سازی تجهیزات در زنجیره فولاد هدف‌گذاری شده و مطالعات پایلوت آن در حال انجام است.
وفایی فرد با اعلام اینکه این مرکز بومی سازی تجهیزات را در شمار برنامه‌های خود قرار داده است، افزود: در سال جاری طراحی، ساخت و راه‌اندازی تیکنر خمیری در مقیاس بِنچ و پایلوت در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران انجام شد.
به گفته وی، این اقدام با هدف جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری باطله‌های صنعتی صورت گرفته است.
رییس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در خصوص محورهای تفاهم نامه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی و انجمن فولاد ایران گفت: بستر سازی و تسهیل مطالعات آزمایشگاهی و پایلوت برای تجاری سازی و بومی سازی از ایده‌های فرآوری و توسعه فناوری در زنجیره فولاد و همچنین توسعه همکاری در فرآیند عارضه یابی، استاندارد و بهینه سازی خطوط فرآوری در این زنجیره از جمله اهداف است.
وفایی فرد افزود: توسعه همکاری‌های اعضای انجمن در بخش تحقیقات فرآوری از زنجیره فولاد، بسترسازی تحقیقات بازفرآوری و ایجاد ارزش افزوده از باطله در این حوزه مورد توجه قرا خواهد گرفت.
وی افزود: همچنین همکاری در زمینه ارایه خدمات تخصصی آزمایشگاهی و آنالیز را می‌توان از دیگر محورهای این تفاهم نامه نام برد.