30 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 25 مهر 1397 ساعت 12:43

در 6 ماهه سال جاری صورت گرفت؛ صادرات 1049میلیون دلاری استان تهران

sadtehرییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران اعلام کرد: بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در 6ماهه نخست سال جاری صادرات کالای غیر نفتی از نظر وزنی 500هزار تن به ارزش 1049 میلیون دلار بوده است.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، یداله صادقی با اعلام این خبر گفت: تغییرات صورت گرفته به نسبت مدت مشابه به سال قبل بیش از 51 درصد از لحاظ وزنی افزایش و 5 درصد از نظر ارزشی کاهش داشته است.


صادقی افزود: میزان واردات در نیمه اول سال جاری برابر با 4122 میلیون دلار بوده که به نسبت مدت مشابه بیش از 20درصد کاهش داشته است و سهم استان از کشور در صادرات 5 درصد را شامل می‌شود.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان با اشاره به کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، آلمان و پاکستان به عنوان کشورهای هدف صادراتی افزود: ده قلم عمده کالای صادراتی استان به کشورهای هدف شامل مواد پلاستیکی، مواد نسجی و مصنوعات، فلزات معمولی، محصولات صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، حیوانات زنده، چربی‌ها و روغن‌ها، محصولات نباتی، پوست خام و چرم و ماشین آلات و وسایل مکانیکی است.
وی در پایان مهمترین محصولات وارداتی را محصولات صنایع شیمیایی یا صنایع وابسته، ماشین آلات، دستگاه‌های اپتیک و عکاسی، قطعات خودرو و محصولات نباتی نام برد.