10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 01 آبان 1397 ساعت 11:05

صادرات ۴میلیون تنی برای ایجاد اشتغال پایدار

pouمصطفی پور معاون بازرگانی یکی از سه شرکت برتر صنعتی_معدنی کشورهمزمان با روز ملی صادرات، دستاوردهای حاصل از صادرات را سرمایه گذاری در پروژه‌های جدید و ایجاد اشتغال دانست.
به گزراش جهان معدن این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: تعیین یک روز از روزهای سال برای صادرات با ترویج فرهنگ صادرات در میان توده مردم، تقدیر از سربازان و ایثارگران جبهه اقتصادی، فرصتی برای تبادل افکار، شناخت گلوگاه‌ها و تنگناها و بررسی راهکارهایی برای رسیدن به هدف والای جهش صادرات است .


معاون بازرگانی شرکت سنگ آهن گهر زمین با اشاره به نقش موثر تولید کنندگان در بهبود فضای اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: بر اساس تحلیل‌های اقتصادی، صادرات زمینه ساز و موتور محرک توسعه و رشد اقتصاد هر کشور است و تولید کنندگان نقش موثری در صادرات کشور دارند که با ایجاد صادرات پایدار می‌توان منافع و دستاوردهای متعدد به دست آورد.
این کارشناس اقتصادی بهبود فضای کسب و کار، اجرای صحیح قوانین، عدم تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های پی‌درپی، ثبات مدیریتی و کمک به تولیدکنندگان داخلی را از مهم ترین پیش شرط‌های اصلی صادرات موفق در کشور دانست و گفت: اگر قانون در این حوزه به خوبی اعمال شود و نظارت مستمر انجام پذیرد اساسا تاثیر شگرفی در فضای صادرات کشور ایجاد می‌شود.
مصطفی پور ادامه داد : شرکت سنگ آهن گهرزمین با حدود چهار میلیون تن صادرات کنستانتره سنگ آهن از زمان بهره برداری تا کنون جایگاهی مناسب در حوزه صادرات دارد که البته در تلاش برای مطلوب‌تر شدن جایگاه شرکت در بین صادرکنندگان کشور هستیم .
وی توضیح داد شرکت گهر زمین با حضور در بین سه شرکت برتر صنعتی- معدنی کشور از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که با پشتوانه بیشترین ذخایر سنگ آهن در خاورمیانه می‌کوشد در آینده نزدیک با بهره برداری از کارخانجات جدید و تکمیل طرح‌های توسعه، صادرات خود را با ارزش افزوده بیشتر انجام دهد.
دکتر مصطفی پور تاکید کرد: شرکت سنگ آهن گهر زمین با تلاش در جهت تامین نظر سهامداران محترم خود در راستای افزایش بهره وری، تحکیم برندی جهانی و تولید ثروت، هرگز از مسوولیت اجتماعی خود غافل نشده و در راستای منویات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی با اقداماتی بی نظیر از جمله ایجاد هزار فرصت شغلی خانگی، افزایش سرانه درآمد خانواده‌ها، استقرار امکانات آموزشی مجهز که منجر به موفقیت دانش آموزان این منطقه محروم در کنکور با رتبه های تک رقمی شد و بسیار موضوعات فرهنگی و اجتماعی دیگر به عنوان معین اقتصادی در شهرستان منوجان در این حوزه نیز شرکتی سرآمد است که می‌تواند پیشرو و الگو باشد.