10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 19 آبان 1397 ساعت 15:23

افزایش صادرات ایران به قزاقستان

kazakرایزن بازرگانی ایران در قزاقستان گفت: با وجود ممنوعیت صادرات برخی کالاها، با صدور بیش از ۳۰۰ قلم کالا به قزاقستان، صادرات ایران در ۶ ماهه۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۸ درصد رشد داشته است.
به گزارش جهان معدن به نقل از ایبِنا، آنه دردی ایرانپناه، با اشاره به اینکه قزاقستان یکی از ۲۰ کشور هدف صادراتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه آسیایی مرکزی است، گفت: قزاقستان یکی از کشورهای مهم تولید و صادرکننده نفت، محصولات معدنی و کشاورزی در منطقه آسیای مرکزی و جهان بوده که دارای اقتصاد نسبتا آزاد، وارداتی و پر مصرف است.


وی با بیان اهمیت حفظ بازارهای صادراتی در شرایط کنونی، افزود: با توجه به ممنوعیت صادرات برخی کالاها، بیش از ۳۰۰ قلم کالای ایرانی به قزاقستان صادر شده و در ۶ ماهه ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۳.۸ درصدی و تراز تجاری مثبت ۱۹ میلیون دلار به سود ایران بوده‌ایم.
گفتنی است، نتیجه بررسی‌های تجارت دو کشور، نشان دهنده برتری متوسط قیمت صادرات بر متوسط قیمت واردات ایران از قزاقستان است که این شاخص بیانگر ارزش افزوده بالای کالاهای صادراتی کشورمان نسبت به کالاهای وارداتی از قزاقستان است.