09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 19 آذر 1397 ساعت 13:03

سرپرست سازمان توسعه تجارت؛ اروپا نتوانست نقش آفرینی لازم را در موضوع تحریم‌ها داشته باشد

modouسرپرست سازمان توسعه تجارت با تاکید بر لزوم تکیه بر توان داخلی گفت: اروپا نتوانست پس از خروج آمریکا از برجام، نقش آفرینی لازم را داشته باشد و ما امروز باید باز هم به خودمان تکیه کنیم.
به گزارش جهان معدن به نقل از مهر، محمدرضا مودودی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران با اشاره به ضرورت بازتعریف جایگاه اقتصادی ایران گفت: اولین نمونه از جنگ‌های مدرن هم اکنون از سوی امریکا بر علیه ایران در حال انجام است، و همین اقدامات می‌تواند از سوی امریکا برای سایر کشورهای دنیا هم عملیاتی شود.


سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه اروپا نتوانسته نقش افرینی لازم را در عرصه مقابله با خروج امریکا از برجام داشته باشد، افزود: امروز باید باز هم به خودمان تکیه کنیم چرا که علیرغم گفتمان خوب کشورها، نباید به انها تکیه کرد.
وی تصریح کرد: اگر ممنوعیت صادرات ایجاد می‌کنیم معتقدیم که نباید ارز یارانه‌ای به سایر کشورها بدهیم این در حالی است که در تحریم، موضوع مدنظر امریکا نابودی نرم افزاری صادرکنندگان است که از طریق ناامید کردن صادرکنندگان صورت می‌گیرد.
به گفته مودودی، در طول ٤٠ سال اخیر اگرچه شرایط مساعدی نداشتیم ولی همیشه از این چالش‌ها موفق عبور کرده‌ایم. باید گفتمان جدیدی بین بخش خصوصی و دولت شکل گیرد تا استراتژی خوبی در حوزه تجارت خارجی شکل گیرد.
وی اظهار داشت: تنها ٣٥٠ قلم کالا، بالای ده میلیون دلار صادرات دارند و تنها ٧٠ قلم کالا داریم که بالای ٥٠ میلیون دلار صادرات دارند؛ واحدهای با صادرات بالای ده میلیون دلار هم کمتر از ٣٥٠ شرکت هستند.