10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 02 آبان 1397 ساعت 17:41

رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا؛ ایتالیا برای سرمایه‌گذاری مشترک با ایران آمادگی دارد

DSC 0029انجمن جوانان کارآفرین اتاق بازرگانی تهران روز گذشته با دبیر کل فدراسیون نفت، اعضای کمیسیون صنعت، معدن و انرژی (صما)، متخصصین حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و انرژی و رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا دیدار کردند.
به گزارش جهان معدن در ابتدای جلسه محمدی، دبیر کمیسیون صما به ارایه توضیحاتی در خصوص نحوه عملکرد، برنامه‌ها و اهداف کمیسیون پرداخت و پس از آن نایب رییس انجمن توضیحاتی در رابطه با فرآیند تشکیل انجمن و ماموریت آن ارایه کرد.


در این دیدار پورفلاح با ارایه توضیحاتی در خصوص روابط ایران و ایتالیا، عنوان کرد: اتاق ایران و ایتالیا قدیمی‌ترین اتاق مشترک است که شامل 4 کمیته مشورتی می‌شود و ارایه راه حل برای مشکلات حقوقی شرکت‌ها نیز در مجموعه اتاق مشترک ایران ایتالیا فراهم است.
وی افزود: کشور ایتالیا آمادگی کامل جهت سرمایه گذاری در ایران را دارد. همچنین علاقمند جهت سرمایه گذاری در شرکت‌ها و پروژه‌های دانش بنیان است.
پور فلاح با اشاره به اینکه از لحاظ مراودات مالی نیز راهکارهایی اندیشیده شده، خبر داد: چند بانک ایتالیایی آمادگی گشایش ال سی را دارند. علاوه بر این ایتالیا آمادگی سرمایه گذاری مشترک با ایران در کشورهای دیگر مثلا ازبکستان دارد و به سرمایه گذاری در بخش‌های معدنی بسیار علاقمند است و از طرح‌های معدنی استقبال می‌کند.
در این جلسه همچنین فتحی، رییس کمیسیون صما توضیحاتی در خصوص مشکلات و معضلات شرکت‌های داخلی در حوزه صنعت، معدن و انرژی و همچنین پیدا کردن راهکارهایی در خصوص نقدینگی سرگردان در کشور ارایه کرد.
در ادامه حسینی، نایب رییس کمیسیون صما با اشاره به اینکه چرا همیشه باید منتظر دیگران باشیم و نمی‌توانیم به توانایی‌های خود اکتفا کنیم، گفت:‌ایراد بزرگ حوزه معدن این است که اجازه نمی‌دهند تفکر نو و جوان وارد بدنه مدیریتی بشود و اینگونه به نظر می‌رسد که قحط الرجال در حوزه مدیریت معدنی وجود دارد و در این حوزه قانون پایستگی مدیر وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به چالش‌ها و موانع بخش معدن، راهکارهایی ارایه کرد: توجه به اصل 45 قانون اساسی و وضع قانون خاص برای معادن و عدم رویکرد نامناسب در برابر خام فروشی، حمایت از سرمایه گذار صرفا تخصصی، ایجاد صندوق‌های جسورانه سرمایه گذاری جمعی، ایجاد لیزینگ‌های معدنی (اکتشاف، استخراج و فرآوری)، تنظیم قوانین حاکمیتی و وضع تعرفه‌های صادراتی بر اساس قیمت جهانی، بازار عرضه و تقاضا، تشکیل مناطق و دهکده‌های ویژه معدن‌کاری، تشکیل سازمان معادن کوچک مانند صنایع کوچک، تشکیل کارگروه آینده پژوهی بخش معدن در کمیسیون صنعت و معدن مجلس و تخصیص جایگاه مشورتی به کمیسیون صما انجمن جوانان، تشکیل کارگروه ویژه حمایت از تولید معدن و صنایع معدنی و اختصاص صندلی مشورتی به کمیسیون صما انجمن جوانان.
حسینی تاکید کرد:‌ بهترین راه برای جذب سرمایه گذار در بخش معدن این است که چهره خشن و پر ریسک معدن را تغییر دهیم.
در پایان، امیر احمدی دبیر کل فدراسیون نفت و رییس انجمن جوانان این فدراسیون با ارایه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در این فدراسیون عنوان کرد: تمام تلاش مجموعه این است که با تکیه بر خردگرایی و آینده پژوهی مشکلات این حوزه برطرف شود.