10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 19 آذر 1397 ساعت 13:35

تفاهم نامه‌ای برای حل مشکل گروه ملی فولاد امضا شد

melfooسازمان خصوصی سازی و بانک ملی ایران تفاهم نامه‌ای امضا کرده‌اند که با اجرای آن بیشتر مشکلات کارخانه گروه ملی فولاد در روزهای آینده برطرف خواهد شد.
به گزارش جهان معدن به نقل از ایرنا، گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سه سال اخیر یکی از بدترین روزهای خود را از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی تجربه کرده که سبب کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شده و اعتراض صنفی کارگران این واحد صنعتی را به دنبال داشته است.


این واحد صنعتی در سال 42 به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تاسیس شد و در سال 88 با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت‌های زیر مجموعه امیر منصور آریا واگذار شد اما با کشف اختلاس 30 هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 90 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و در نهایت در اسفند 95 به بانک ملی واگذار شد.
مشخص نبودن وضعیت این شرکت سبب به بار آمدن زیان انباشته در این مجتمع فولادی شد و این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با بخشی از ظرفیت خود کار می‌کند.
در این زمینه اخبار موجود حاکی از آن است که بانک ملی ایران و سازمان خصوصی سازی برای رفع بخشی از مشکلات این کارخانه تفاهم کرده‌اند و بر این اساس مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران امروز(دوشنبه) از راه اندازی خط سوم تولید این واحد صنعتی خبر داد.
به گفته کسری غفوری و براساس این تفاهم نامه، فولاد اکسین با تامین مواد اولیه، نقش اساسی در بهبود شرایط تولید در گروه ملی فولاد ایران خواهد داشت.
وی علت اصلی تجمع کارگران گروه ملی در هفته‌های اخیر را پرداخت نشدن مطالبات آنها بیان کرد و افزود: از پنج ماه حقوق معوق کارگران، چهار ماه پرداخت شده است و با صدور مجوز فروش، با کارگران به طور کامل تسویه حساب خواهیم کرد.
وی اطمینان داد که پرداخت معوقات بازنشستگان این واحد صنعتی نیز در اولویت قرار دارد.
مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با بیان اینکه خوشبختانه مشکل کارت بازرگانی شرکت برای صادرات محصولات نیز حل شده است، اظهار کرد: با رونق صادرات و ارزش افزوده حاصل برای این شرکت، عمده مشکلات و بدهی‌ها برطرف خواهد شد.