06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 20 اسفند 1396 ساعت 04:06

کاهش ریسک سرمایه گذاری با بهرمندی از اطلس ملی مواد معدنی/ تبریک به ایمیدرو برای اجرای روش های نوین اکتشاف

شریعتمداری وزیر صنعتوزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم  رونمایی از اطلس ملی نقشه های پتانسیل های مواد معدنی اعلام کرد: تهیه اطلس ملی مواد معدنی ریسک سرمایه گذاری برای معدنکاران را کاهش می دهد و موجب می شود حوزه جذابی برای سرمایه گذاران ایجاد شود.

به گزارش سایت خبری جهان معدن به نقل از ایمیدرو، محمد شریعتمداری در این مراسم که در محل وزارت صنعت و معدن برگزار شد؛ افزود: اشتغالزایی در گرو سرمایه گذاری در حوزه معدنی است و بر این اساس باید بستر آن توسط دولت از طریق ایجاد زیربناها در حوزه های گوناگون فراهم شود.

وی گفت: داشتن اطلاعات ملی و اطلس برای پتانسیل معدنی ضروری است و امروز نقشه هایی تهیه شده برای سرمایه گذاران در حوزه معدن راهگشا است.

1.5 میلیارد تن ذخیره جدید فلزی

شریعتمداری با بیان اینکه 1.5 میلیارد تن به ذخایر فلزی کشور اضافه شده است، افزود: خوشبختانه ۳ میلیارد تن ظرفیت جدید ذخایر فلزی نیز در دست بررسی است و باید توجه داشت درک صحیح از مواد اولیه معدنی و چگونگی پراکندگی معادن کشور یکی از الزامات توسعه محصولات معدنی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز در دسترسی به ماشین آلات در حوزه اکتشاف و استخراج شرایط مطلوبی نداریم اظهار کرد: با همکاری نظام بانکی و دسترسی به منابع بودجه عمومی در توسعه اقتصاد کشور و پرداخت بخشی از سود تسهیلات صنایع معدنی می توان به توسعه بخش معدن دست یافت.

وی ادامه داد: به ایمیدرو به جهت بکارگیری روش های نوین که جایگزین مدل های قدیمی اکتشاف شده است باید تبریک گفت.