06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 19 شهریور 1397 ساعت 13:41

نماینده مجلس: هیچ کمبودی در زمینه کالاهای اساسی در بازار نیست

GharehKhaniعضو کمیسیون انرژی مجلس درباره خرید برخی کالاها به بهانه کمبود آنها در بازار گفت: در حال حاضر می توان به جرات گفت هیچ کمبودی در زمینه کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در بازار وجود ندارد و این تفکر ایجاد شده در میان اقشاری از جامعه، حاکی از تزریق احساس عدم اطمینان به افکار عمومی است.
اسدالله قره خانی نماینده مردم علی آباد کتول و عضو کمیسیون انرژی مجلس در این باره توضیح داد: نکته قابل توجه در این رابطه این است که مساله کمبود کالا تصنعی بوده و امری حقیقی نیست چون از نظر منطقی هم امکان ندارد در این بازه زمانی با کمبود کالا در این حد که گفته می‌شود، روبه‌رو شویم.


به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تامین نیاز بازار داخلی و نبود نگرانی در این زمینه افزود: انبار کردن اجناس و هجوم یکباره برای خرید یک یا چند کالای خاص به هیچ وجه یک عمل مطلوب نبوده و برای همان کسانی که این کالاها را انبار می کنند هم در درازمدت نتایج مطلوبی به دنبال نخواهد داشت.
وی همچنین با اشاره به راه حل های موجود برای عبور از این نوع مشکلات توضیح داد: مهم ترین راه حل برون رفت از این نوع بحران‌ها القای حس اعتماد به آینده به افکار عمومی است. در واقع لازم است با راهکارهای اقتصادی مثل کنترل برخی شاخص‌ها و به دنبال آنها کنترل قیمت‌های تاثیرگذار در بازار و همچنین راهکارهای غیر اقتصادی مانند ایجاد حس امنیت و اطمینان به آینده در ذهن مردم، این مشکلات را حل کنیم.