10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 17 مهر 1397 ساعت 13:21

آثار استیضاح وزیر صمت و تحریم ها بر نمایشگاه ماینکس ۲۰۱۸ / افتتاح هفتمین نمایشگاه ماینکس بدون حضور مقامات ذیربط

image33349«معصومه صالحی»

در حالی که مهندس اسماعیلی رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی(ماینکس ۲۰۱۸) تاکید کرد که "تحریم ها اثر کمی بر بخش معدن داشته است" اما با نگاهی به نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته و مراسم افتتاح که بسیار مظلومانه و بدون حضور مقامات ذیربط افتتاح شد؛ می توان نتیجه گرفت که تحریم ها و از آن مهم تر بحث استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت سایه سنگینی بر چگونگی مراسم افتتاحیه و برگزاری چنین رویدادی داشته است.

به گزارش خبرنگار ما؛ هفتمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی مهندسی مواد و متالورژی صبح امروز در مصلی تهران در حالی آغاز به کار کرد که وزیر صنعت، معدن و تجارت به دلیل بحث استیضاح در این مراسم حضور نداشت و به تبع این موضوع هیچ کدام از معاونت های وی نیز حضور نداشتند.
از سوی دیگر نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز به دلیل جلسه غیر علنی و دعوت از وزرای صنعت و کشاورزی به منظور بررسی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نتوانستند در این مراسم حضور داشته باشند. در واقع می توان گفت نمایشگاه امسال را چند تن از پیشکسوتان بخش معدن افتتاح کردند.
بحث مهم دیگری که بر نمایشگاه ماینکس امسال تاثیر بسیاری بر جای گذاشت؛ بحث تحریم هاست که منجر به عدم حضور بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی در نمایشگاه فوق الذکر شد. به گونه ای که بسیاری از شرکت ها و سازمان های داخلی همچون خاتم الانبیا، میدکو، ذوب آهن و ... و همچنین شرکت هایی که ماشین آلات معدنی سنگین تولید می کردند و سال های قبل در محوطه باز نمایشگاه حضوری فعال داشتند، امسال از غایبان بزرگ ماینکس ۲۰۱۸ هستند.
مهندس اسماعیلی در این مراسم گفت: در کنار این کنفرانس، نمایشگاه ماینکس برگزار می شود که در آن شرکت‌های خارجی شرکت کردند و امید است بتوانیم با همکاری شرکت های خارجی حداکثر استفاده از معادن را ببریم.
نادعلی اسماعیلی دهج گفت: امید است در بخش معدن سربلند بیرون بیایم همانگونه که در دوره های گذشته این اتفاق افتاده و تحریم ها اثر کمتری بر بخش معدن داشته است‌.
اسماعیلی دهج ادامه داد: تنها مقام معظم رهبری به اهمیت بخش معدن رسیده اما با این حال به دلیل کم لطفی‌ها به این بخش، نتوانسته به جایگاه خودش برسد‌.
وی گفت: بخش معدن مظلوم است و حساسیتهای بیشتری نسبت به دیگر صنایع روی آن وجود دارد.
وی افزود: بخش معدن مظلومانه در کشور کار می کند و امید است بهای بیشتری به بخش معدن داده شود.