01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 12 آبان 1397 ساعت 17:00

اسماعیلی: انتظار ما از وزیر جدید اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی است

daresرییس سازمان نظام مهندسی معدن مهمترین انتظار فعالان معدنی از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت (صمت) را اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی عنوان کرد که به گفته وی مهمترین بند این طرح، توسعه اکتشافات معدنی است.
به گزارش جهان معدن داریوش اسماعیلی - رییس سازمان نظام مهندسی معدن - در نشستی که در نمایشگاه کانمین با حضور وزیر صمت برگزار شد، با تاکید بر این‌که مهمترین انتظار فعالان معدنی از وزیر صمت، اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی است، گفت: این اولین بار است که در کشور برای بخشی نقشه راه تعریف شده است.


وی با بیان این‌که اجرای این طرح می‌تواند انقلابی در بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد کند، اظهار کرد: در نقشه راه معدن و صنایع معدنی اولین تاکید بر اکتشاف است به طوری‌که ۳۰ درصد از همه درآمدهای بخش معدن، ۲۰ درصد از درآمدهای عملیاتی ایمیدرو و ۳۰ درصد از درآمدهای اختصاصی سازمان زمین‌شناسی به بخش اکتشاف اختصاص داده شده است.
اسماعیلی در ادامه هدایت آزمایشگاه‌های معدنی تحت یک مدیریت واحد و تقویت ارتباط معدن و دانشگاه را از دیگر موارد تعریف شده در نقشه راه معدن عنوان کرد.
به گفته رییس سازمان نظام مهندسی معدن، خارج کردن پروژه‌های معدن و صنایع معدنی از رکود، از موارد دیگری است که در این طرح مورد تاکید قرار گرفته و طبق برنامه‌ریزی‌ این نقشه راه باید طی یک سال آینده تا حد امکان معدن تعطیل نداشته باشیم.
اسماعیلی در پایان با تاکید بر آمادگی سازمان نظام مهندسی معدن برای همکاری در توسعه معادن، اظهار کرد: کارهای عملیاتی باید به بخش خصوصی سپرده شود و دولت نقش برنامه‌ریزی و نظارت داشته باشد چرا که بخش خصوصی می‌تواند حجم بالای نقدینگی که بلای جان اقتصاد شده را جذب سرمایه‌گذاری در بخش معدن کند.