09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 20 آبان 1397 ساعت 12:47

معارفه رسمی رییس سازمان نظام مهندسی معدن؛ رحمانی: انقلاب معدنی امکان پذیر است

esmoوزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: باید از امروز فعالیت توسعه‌ای را آغاز کنیم و باور دارم که انقلاب معدنی امکان پذیر است.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، رضا رحمانی در مراسم معارفه و تودیع رییس سازمان مهندسی معدن که با حضور معاونت معدنی وزارت صمت، فعالان این بخش و تشکل‌های معدنی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد، افزود: برای تفویض اختیار در حوزه معدن هیچ محدودیتی نداریم و آماده‌ایم که برای انجام بهتر امور نسبت به تفویض اختیار به استان‌ها، تشکل‌ها و نظام مهندسی معدن اقدام کنیم تا همه پای کار باشند و درتصمیم گیری‌ها شریک شوند.


رحمانی با اشاره به ابلاغ نقشه راه معدن گفت: با این نقشه راه کار مبنایی شروع شده و باید از امروز فعالیت توسعه‌ای را آغاز کنیم و باور دارم که انقلاب معدنی امکان پذیر است .
وی اظهار کرد: از فعالان بخش معدن ایده می‌خواهیم و اگر شکوفایی بخش معدن با اصلاح زیرساخت‌ها، توسعه اکتشاف یا با ایده‌های جدیدتر امکان پذیر است، تشکل‌ها می‌توانند به کمک بیایند تا شاهد شکوفایی این بخش و افزایش سهم معدن از GDP باشیم و این در حالی است که تشکیل اتاق فکر معدن را شروع کرده‌ایم .
وی ادامه داد: از خصوصیات دوره جدید نیز همین است که اتاق‌های فکر را تشکیل می‌دهیم و بازوهای مشورتی را چه در حوزه صنعت، صادرات، معدن و .. تقویت می‌کنیم و باید در دوره جدید سعی کنیم از ظرفیت‌های فکری و سلایق گوناگون بهره ببریم .
وی با بیان اینکه در این دوره باید چند معدن مگا سایز تعریف شوند، افزود: زیر ساخت‌ها نیز باید با نقشه راه معدن هماهنگ باشند و با دستگاه‌های دیگر نیز در این زمینه هماهنگ شده‌ایم اما اساس کار، صاحب‌نظران و فعالان بخش معدن هستند .
وی تاکید کرد: در زمینه معدن موازی کاری و پراکنده کاری را کنار بگذاریم و همه با هم هماهنگ باشیم .
کمک به وزارت صمت در بخش های حاکمیتی
در این مراسم همچنین رییس سازمان نظام مهندسی معدن با تشریح محورهای کاری خود گفت: هدف ما کمک به وزارت صمت در بخش‌های حاکمیتی است که نمی‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد و به عنوان بازوی وزارت‌خانه در اجرای امور حاکمیتی قدم برمی‌داریم.
داریوش اسماعیلی با تاکید بر کمک به حضور بیش از پیش بخش خصوصی در صحنه فعالیت‌های معدنی و بازرسی‌ها، نظارت، آموزش و پژوهش افزود: می‌تواند بخش قابل توجهی از 1700 هزارمیلیارد تومان نقدینگی کشور به بخش معدن کشیده شود و در این زمینه سرمایه گذاری کرد.
وی در ادامه هوشمند سازی فعالیت‌ها را بهترین راه مقابله با فساد در این بخش عنوان کرد و افزود: اصلاح نظام مهندسی معدن از ضروریات است و این در حالی است که چندین سال پیش تدوین شده و ضرورت دارد با توجه به فعالیت‌های امروز اقدام شود و می‌توانیم درقالب طرحی به مجلس ارایه کنیم.
وی در ادامه با اشاره به تدوین نقشه راه معدن گفت: در 72 بند این نقشه و در اجرای آن از نظام مهندسی معدن نام برده شده است و دراین زمینه اعلام آمادگی می‌کنیم .