07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 04 دی 1397 ساعت 16:36

رحمانی در نشست با فعالان اقتصادی: سهم صادرات دانش بنیان باید افزایش یابد

confecoactوزیر صنعت، ‌معدن و تجارت بر لزوم افزایش سهم صادرات دانشی (محصولات دانش بنیان) تاکید کرد و گفت:‌ در حال حاضر این سهم کمتر از 2 درصد است و باید در بخش‌های مختلف تلاش کنیم این سهم افزایش یابد.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا رضا رحمانی در نشست همفکری با فعالان اقتصادی افزود: ظرفیت حوزه معدن و زمین شناسی برای جایگزینی نفت ظرفیت بسیار خوبی است اما امکانات و زیر ساخت‌ها متناسب با آن آماده سازی نشده است و امکانات حمل و نقل مخصوص حوزه معدن بسیار محدود و غیر تخصصی است.


رحمانی افزود: همچنین باید در این حوزه به اکتشافات در عمق بپردازیم و این حوزه را توسعه دهیم و بتوانیم معادن مگا سایز را در کشور فعال کنیم و با ظهور آثار این اقدامات توسعه‌ای مردم نتیجه را دربهبود زندگی خود حس کنند.
وی با بیان اینکه اولویت فعلی این است که نباید تولید تعطیل شود ادامه داد: در تمام تصمیمات بر مشورت با تشکل‌ها و انجمن‌های بخشس خصوصی تاکید ویژه دارم و بنا داریم با همکاری این بخش ساختار را نهادینه کنیم .
رحمانی تاکید کرد: در چنین جلساتی انتظار داریم پیشنهادات اجرایی ارایه شود و بتوانیم راهکارهای عملی برای حل مشکلات بخش‌های مختلف صنعت و تولید از سوی بخش خصوصی و فعالان این بخش بگیریم.
رحمانی در ادامه با بیان مشکلات صنعت خودرو سازی افزود: اصلاح صنعت خودروسازی 2 سال زمان می‌خواهد ولی در حال حاضر باید این حوزه در مدار اصلی تولید قرار بگیرد.
در ابن نشست همچنین نجفی دستیار ویژه وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت بر لزوم بازنگری در بخشنامه‌های صادره و سپردن امور به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی برای اداره امور مدیریت جهادی اعمال کنیم .
در ادامه شرکت کنندگان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و بر لزوم فعال شدن رایزنان بازرگانی برای حضور تولیدات در بازارهای بین المللی، برداشتن موانع قانونی کسب و کار،‌ توسعه ارتباط با کشورهای همسایه و تولید صادرات گرا و مطابق با نیاز کشورهای اطراف ایران، لزوم انتخاب مدیران جهادی برای پیشبرد امور، ‌لزوم توجه به بخش معادن گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.