29 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious

مراسم معارفه مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد

مراسم معارفه مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو صبح امروز شنبه 25 فروردین ماه1403 برگزار شد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از مس پرس، مراسم معارفه دکتر حسین مدرس خیابانی مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع مس ایران امروز با حضور مهندس محمدرضا موثقی نیا رئیس هیات عامل ایمیدرو، هیات مدیره، معاونان، مدیران شرکت ملی صنایع مس ایران و مدیران مجتمع های تولیدی مس سرچشمه، مس شهربابک، مس سونگون و دره آلو برگزار شد.

 

افزایش تولید و سرعت بخشی به اجرای پروژه ها؛  اولویت شرکت ملی صنایع مس ایران

دکتر مدرس خیابانی در این مراسم، با تاکید بر این موضوع که اولویت اصلی ما در شرکت ملی مس بر دو محور متمرکز خواهد بود، گفت: اولویت نخست ما در شرکت، افزایش میزان تولید و اولویت بعدی سرعت بخشیدن به اجرایی شدن پروژه هاست.

وی با تاکید بر این موضوع که باید بتوانیم معدن را جایگزین نفت کنیم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که معدن جایگزینی ندارد. باید به دنبال تعالی مجموعه شرکت ملی صنایع مس باشیم و اولویت ها را فراموش نکنیم.

دکتر مدرس خیابانی در پایان تاکید کرد: امیدواریم که با اتحاد، همبستگی و تلاش به تولید یک میلیون تن کاتد در چشم انداز تولید شرکت ملی صنایع مس ایران نایل شویم.

همچنین مهندس موثقی نیا رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز با تبریک عید سعید فطر و تاکید بر این که در فرمایشات مقام معظم رهبری و صحبت های رئیس جمهور و نیز برنامه هفتم توسعه به موضوع معدن و صنایع معدنی توجه ویژه ای شده است، اظهار کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در آغاز سال 1403 در خصوص «جهش تولید و مشارکت مردمی» انتظار دارند این امر به طور قطع محقق شود که مهم‌ترین نقطه اتکاء در این خصوص بخش معدن و صنایع معدنی است. لذا وظیفه همه ما به ویژه دوستانی که  در شرکت ملی مس فعالیت می کنند، سنگین است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دکتر خرمی شاد گفت: امیدوارم دکتر مدرس خیابانی نیز مسیری که در شرکت مس آغاز شده است را با توان بیشتری ادامه دهند.

مهندس موثقی‌نیا با اشاره به این که دکتر مدرس خیابانی از افراد با سابقه حوزه صنعت و در گروه مدیران ارشد محسوب می شوند و پیش از این نیز در وزارت صمت حضور داشته اند، افزود: امیدوارم با درایتی که در ایشان سراغ دارم شاهد رشد روزافزون و توسعه پروژه ها در صنعت مس باشیم.

در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدیه از زحمات دکتر امیر خرمی شاد مدیر عامل سابق شرکت ملی صنایع مس ایران تقدیر بعمل آمد.

یادداشت مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با نگاهی به شعار سال ۱۴۰۳ و بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب؛ مردم، اتحاد، امید

دکتر امیر خرمی‌شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، در یادداشتی، به تشریح رویکردهای محوری این شرکت در سال جدید، با توجه به شعار سال و بیانات نوروزی مقام معظم رهبری پرداخت.

به گزارش جهان معدن و به نقل از مس‌پرس، متن یادداشت دکتر خرمی‌شاد، به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

ماه مبارک رمضان، این فرصت ارزشمند برای تمرین ایمان و بندگی را گرامی می‌دارم و تقارن این ایام و لیالی عزیز را با روزهای فرخندۀ نوروز، به فال نیک می‌گیرم و سال نو را تبریک می‌گویم.

بیانات روشنگر و انگیزه‌بخش «رهبر معظم انقلاب اسلامی» در پیام و سخنرانی نوروزی ایشان و همچنین تاکید دوبارۀ معظم‌له بر موضوع اقتصاد و امر تولید و نام‌گذاری امسال به‌عنوان سالِ «جهش تولید با مشارکت مردم»، برای ما دست‌اندرکاران عرصه‌های اقتصاد و تولید، تذکری دوباره است که بیش از پیش در این عرصه تلاش کنیم. ایشان فرمودند: «اگر ما این توفیق را پیدا کنیم که همت مردم، سرمایۀ مردم، ابتکار مردم، حضور جدّی آحاد مردم را در عرصۀ اقتصادی وارد کنیم، درواقع یک بسیج مردمی در امر اقتصاد بکنیم، تولید هم می‌تواند به جهش برسد.» شرکت ملی صنایع مس ایران در سال گذشته نیز، با هدف رشد تولید و اجرای طرح‌های توسعه و افزایش بهره‌وری، برنامه‌های سنجیده‌ای را تدوین کرده بود که به لطف خدا و همت همۀ کارکنان شرکت مس، شاهد تحقق تمام برنامه‌ها و دست‌یابی به تمامی اهداف مدنظر بودیم و این رویّه در سال نو، با اهتمامی ویژه و بهره‌گیری از همۀ ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، ادامه خواهد داشت.

یک. تاکیدات معظم‌له بر کلیدواژۀ «مردم» و حضور مردمی در عرصۀ تولید، بیانگر این نکتۀ مهم است که اقتصاد مردمی و مردمی‌سازی اقتصاد، ضرورت اکنونِ کشور عزیز ماست. در ایران بزرگ ما، که سرشار از توانمندی‌های بی‌بدیل و ظرفیت‌های بی‌نظیر است، مشارکت گستردۀ مردم در فعالیت‌های اقتصادی و عرصۀ کار و تولید، بدون تردید می‌تواند راه‌گشای امروز و فردا باشد.

شرکت ملی صنایع مس ایران، به‌عنوان صنعت استراتژیک و راهبردی کشور، که از شمال‌غرب تا جنوب‌شرقِ این مرز پرگهر، با معدن‌کاران جهادگرش، از میدان‌داران عرصۀ اقتصاد است، با اعتقاد به اهمیت حضور مردم در این عرصه و در امتداد برنامه‌های پیشین خود، تمام اهتمام خود را برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» به‌کار خواهد بست؛ برنامه‌هایی همچون توسعۀ صنایع پایین‌دستی مس با مشارکت بخش خصوصی، همراهی با شرکت‌های دانش‌بنیان، پشتیبانی از کسب‌وکارهای کوچک و حمایت از ایده‌های نوآورانۀ دانش‌آموختگان جوان. در همین راستا، معادن کوچک‌مقیاس شرکت مس نیز، با انتشار فراخوان به مردم واگذار و از توانمندی بخش خصوصی در این زمینه استفاده خواهد شد؛ همچنان‌که در سال گذشته، دو معدن کوچک‌مقیاس شرکت مس به مرحلۀ عقد قرارداد رسید.

پیگیری جدّی طرح‌های بزرگ توسعۀ شرکت ملی صنایع مس ایران در همۀ مجتمع‌های تولیدی، از دیگر راهبردهای اصلی شرکت مس است و قطعاً، از رهگذر توسعه‌های آینده هم، شاهد جهش چشمگیر تولید خواهیم بود.

دو. «اتحاد»، کلیدواژۀ دیگری است که در سخنرانی نوروزی، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود. ایشان فرمودند: «همۀ ما وظیفه داریم که وحدت ملی را، اتحاد مردم را، اتحاد مردم و مسئولین را حفظ کنیم؛ روزبه‌روز آن را تقویت کنیم.»

شرکت ملی صنایع مس ایران، با اعتقاد به اهمیت اتحاد و با باوری استوار به «توسعۀ پایدار» و وجوهِ محیط‌زیستی، اقتصادی و اجتماعی آن، ایفای «مسئولیت اجتماعی» را همچنان سرفصل همۀ فعالیت‌های خود قرار خواهد داد، تا از طریق بسترسازی برای فعالیت‌های مردم‌محور و با توجه ویژه به حوزه‌هایی همچون کارآفرینی، آموزش و سلامت، برای گسترش عدالت اجتماعی بکوشد و همچنین با خدمت‌رسانی به مردم گرانقدر ایران، بویژه ساکنان بخش‌های کم‌برخوردار در مناطق جوارکارخانه‌ایِ شرکت مس در استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان، با ایجاد همدلی اجتماعی، در راهِ تقویت اتحاد ملی گام بردارد.

سه. کلیدواژۀ دیگری که در سخنرانی نوروزی، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود، «امید» است. ایشان با بیان این‌که «عوامل امیدزا در کشور، بحمدالله کم نیست»، به تعدادی از این عوامل، ازجمله در عرصۀ صنعت اشاره و بر تلاش برای ایجاد امید، تاکید کردند. رهبر حکیم انقلاب فرمودند: «اگر فروغ امید در دل‌ها خاموش بشود هیچ حرکتی اتفاق نمی‌افتد. ما این‌همه ظرفیت برای پیشرفت داریم، این‌همه جوان مستعد داریم، این ملت آماده‌به‌کار و پای کار را داریم، این منابع کم‌نظیر طبیعی را داریم، این موقعیت جغرافیایی ممتاز را داریم؛ ما می‌توانیم پیشرفت کنیم؛ پیشرفت‌های بزرگ…».

شرکت ملی صنایع مس ایران، روایت پیشرفت‌ها و بیان دستاوردهای کشور، بویژه در عرصۀ صنعت و معدن را، رسالت خود می‌داند. در همین راستا، برگزاری مستمر اردوها و ویژه‌برنامه‌های «روایت پیشرفت» در مجتمع‌های چهارگانۀ شرکت مس با رویکردِ امیدآفرینی، خصوصاً برای نسل جوان و نوجوان، در سال نو نیز ادامه خواهد داشت تا این آینده‌سازان میهن عزیزمان، با ظرفیت‌های شگفت‌آور و دستاوردهای گران‌بهای این خاک پاکِ پربرکت، بیشتر آشنا شوند.

همچنین، بهره‌گیری از شیوه‌های گوناگون اطلاع‌رسانی، همچون تولیدات رسانه‌ای، از دیگر راهکارهای شرکت مس در این مسیرِ آگاهی‌بخش خواهد بود تا به بیان رهبریِ عزیز؛ «این صداها را به گوش‌ها برسانیم.»

امیر خرمی شاد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

پیام تبریک معاون وزیر صمت ورییس هیات عامل ایمیدرو به مناسبت فرا رسیدن بهار طبیعت

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو ؛ متن پیام به شرح زیر میباشد:
 
با استعانت از خالق بی‌همتا، به انگیزه فصل بازآفرینش طبیعت و به پاس همراهی شما عزیزان در سال ۱۴۰۲ که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال "مهار تورم و رشد تولید" بود، از همه همکارانم در خانواده بزرگ معدن و صنایع معدنی کشور تجلیل و قدردانی نموده و دست شما همراهان، متخصصان، کارشناسان، مدیران، اصحاب رسانه و همه جامعه هدفی که در یک‌ سال گذشته در راستای اعتلای بخش معدن و سرفرازی ایران اسلامی گام برداشته‌اند، به گرمی می‌فشارم.
در این مجال فرصت را مغتنم‌می‌شمارم و آغاز سال نو هجری شمسی را که با ماه مبارک رمضان ماه، رحمت و نزول کتاب آسمانی قرآن عطر آگین شده را شادباش گفته و از  درگاه ایزد منان برای تمامی ملت شریف ایران به ویژه فعالان بخش معدن و صنایع معدنی سالی سرشار از موفقیت و پیروزی آرزومندم.

امید است با همراهی و همدلی یکدیگر در سال ۱۴۰۳ که مزین به نام “جهش تولید با مشارکت مردم” است، شاهد جهش چشمگیر در این صنعت باشیم و به فضل پروردگار یکتا در سال پیش رو با بهره‌گیری از برکات و نعمات الهی بتوانیم در خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مردم کشور عزیزمان ایران موفق و سربلند باشیم.

محمدرضا موثقی‌نیا، رییس هیات عامل ایمیدرو

رشد ۵.۸ درصدی تولید فولاد ایران

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار تولید فولاد در دوره ۱۱ ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد، تولید فولاد میانی در ۱۱ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش ۵.۸ درصدی و تولید آهن اسفنجی افزایش ۸.۸ درصدی داشته است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، بر اساس گزارش آماری انجمن فولاد در ۱۱ ماهه سال جاری، تولید فولاد میانی (بیلت و بلوم و اسلب) به ۲۹ میلیون و ۳۳۴ هزار تن رسید.

در بخش فولاد میانی، ۱۸ میلیون و ۴۵۲ هزار تن سهم تولید بیلت و بلوم و ۱۰ میلیون و ۸۸۲ هزار تن سهم تولید اسلب بوده است. تولید بیلت و بلوم افزایش ۹.۲ درصدی داشته و تولید اسلب هم ۰.۷ درصد افزایش داشته است.

در گزارش آماری انجمن فولاد، رشد تولید مقاطع تخت فولادی منفی ۰.۱ درصد و رشد تولید مقاطع طویل هم فولادی منفی ۱.۹ درصد اعلام شده است.

تولید مقاطع تخت ۸ میلیون و ۳۲۷ هزار تن بوده که ۷ میلیون و ۸۹۸ هزار تن سهم ورق گرم، ۲ میلیون ۱۶۶ هزار تن هزار تن سهم ورق سرد و ۱ میلیون ۵۳۹ هزار تن سهم ورق پوششدار بوده است. تولید ورق گرم کاهش ۱.۸ درصدی، تولید ورق سرد کاهش ۱.۹ درصدی و تولید ورق پوششدار افزاش ۸.۸ درصدی داشته است.

در ۱۱ ماهه سال جاری، تولید تیرآهن با افزایش ۲.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱ میلیون و ۲۰۹ هزار تن رسیده است و تولید میلگرد هم با ۱.۹ درصد کاهش به ۹ میلیون و ۵۳۸ هزار تن رسیده است. تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع طویل فولادی با کاهش ۹.۳ درصدی همراه بوده است.

تولید آهن اسفنجی نیز طبق گزارش انجمن فولاد با افزایش ۸.۸ درصدی به ۳۱ میلیون و ۴۶۶ هزار تن رسیده است.

تولید گندله نیز با افزایش ۶.۶ درصدی به ۵۳ میلیون و ۱۹۹ هزار تن رسید.

جدول زیر که جزئیات تولید فولاد میانی و محصولات فولادی ایران در دوره ۱۱ ماهه امسال را نشان می‌دهد، ببینید:

رشد ۵.۸ درصدی تولید فولاد ایران

100سری جهیزیه به زوج های جوان شهربابک اهدا شد

همزمان با هفته احسان ونیکوکاری مجتمع مس شهربابک 100 سری جهیزیه به ارزش 40میلیارد ریال به زوج های جوان اهدا کرد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از  مس‌پرس، مدیر مجتمع مس شهربابک با اعلام این خبر گفت: هر سری جهیزیه شامل یخچال فریزر، اجاق گاز، تلویزیون ،قالی، پتو و سرویس غذاخوری است که با همکاری کمیته امداد امام خمینی وبهزیستی به زوج های واجد شرایط اهدا شد.

محمودی در تشریح نحوه ی شناسایی واجدین شرایط گفت:با کمک موسسات خیریه، خیرین، معتمدین محلی، بسیج، کمیته امداد، بهزیستی وموسسات حمایتی یک بانک اطلاعاتی بدون محدودیت از افراد مختلف تشکیل شد و بر اساس ملاک هایی متعدد از جمله تاریخ عقد و وضعیت اشتغال و معیشت، این افراد اولویت بندی شدند و افرادی که واجد شرایط لازم بودند جهیزیه را دریافت کردند.

ایشان با بیان اینکه این طرح با شعار«سهم من از جوانی جمعیت» انجام شده است گفت: امیدواریم این اقدامات تاثیری هرچند کوچک در راستای جوانی جمعیت داشته باشد.

مدیر مجتمع مس شهربابک همچنین از اعزام 80 نفر از مددجویان کمیته ی امداد امام خمینی به مشهد مقدس در هفته  نیکوکاری خبر داد وگفت: علاوه بر این اردوی زیارتی، 1000بسته معیشتی نوروزی برای افراد کم برخوردار شهرستان در دست تهیه میباشد و 80 کالابرگ خرید لباس وکفش نوروزی به ارزش 200میلیون تومان به مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست شهربابک اهدا شده است.

گفتنی است مجتمع مس شهربابک در14 ماه گذشته قریب 200سری جهیزیه به زوج های جوان شهربابک اهدا نموده است.

رشد ۵.۸ درصدی تولید فولاد ایران

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار تولید فولاد در دوره ۱۱ ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد، تولید فولاد میانی در ۱۱ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش ۵.۸ درصدی و تولید آهن اسفنجی افزایش ۸.۸ درصدی داشته است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، بر اساس گزارش آماری انجمن فولاد در ۱۱ ماهه سال جاری، تولید فولاد میانی (بیلت و بلوم و اسلب) به ۲۹ میلیون و ۳۳۴ هزار تن رسید.

در بخش فولاد میانی، ۱۸ میلیون و ۴۵۲ هزار تن سهم تولید بیلت و بلوم و ۱۰ میلیون و ۸۸۲ هزار تن سهم تولید اسلب بوده است. تولید بیلت و بلوم افزایش ۹.۲ درصدی داشته و تولید اسلب هم ۰.۷ درصد افزایش داشته است.

در گزارش آماری انجمن فولاد، رشد تولید مقاطع تخت فولادی منفی ۰.۱ درصد و رشد تولید مقاطع طویل هم فولادی منفی ۱.۹ درصد اعلام شده است.

تولید مقاطع تخت ۸ میلیون و ۳۲۷ هزار تن بوده که ۷ میلیون و ۸۹۸ هزار تن سهم ورق گرم، ۲ میلیون ۱۶۶ هزار تن هزار تن سهم ورق سرد و ۱ میلیون ۵۳۹ هزار تن سهم ورق پوششدار بوده است. تولید ورق گرم کاهش ۱.۸ درصدی، تولید ورق سرد کاهش ۱.۹ درصدی و تولید ورق پوششدار افزاش ۸.۸ درصدی داشته است.

در ۱۱ ماهه سال جاری، تولید تیرآهن با افزایش ۲.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱ میلیون و ۲۰۹ هزار تن رسیده است و تولید میلگرد هم با ۱.۹ درصد کاهش به ۹ میلیون و ۵۳۸ هزار تن رسیده است. تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع طویل فولادی با کاهش ۹.۳ درصدی همراه بوده است.

تولید آهن اسفنجی نیز طبق گزارش انجمن فولاد با افزایش ۸.۸ درصدی به ۳۱ میلیون و ۴۶۶ هزار تن رسیده است.

تولید گندله نیز با افزایش ۶.۶ درصدی به ۵۳ میلیون و ۱۹۹ هزار تن رسید.

جدول زیر که جزئیات تولید فولاد میانی و محصولات فولادی ایران در دوره ۱۱ ماهه امسال را نشان می‌دهد، ببینید:

رشد ۵.۸ درصدی تولید فولاد ایران

رئیس جمهور: در جنگ اراده‌ها، کارگران فولاد خوزستان پیروز شدند

آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور در آیین راه‌اندازی بزرگ ترین کارخانه تولید آهن اسفنجی کشور (زمزم سه فولاد خوزستان) که ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار داشت: روز بسیار خوبی برای بنده است که در مشهدالشهدای ایران اسلامی حضور دارم. خوزستان جایگاه شجاعت، مقاومت، ایستادگی و سرزمین ما می‌توانیم است. سرزمینی که مردمانشان با اخلاص و ایستادگی افتخار آفریدند.

به گزارش جهان معدن، به برکت دستان مهندسان، مشاوران و کارگران فولاد خوزستان شاهد بهره‌برداری از پروژه‌ای مهم اقتصادی هستیم. کارگران فولاد حقیقتا افتخار آفرینند. قدردان تک‌تکان هستم که در روزهای سخت و گرم با تلاش‌ شبانه روزی در جهت رشد اقتصادی کشور گام برداشتید‌.

 

رئیس‌جمهور با بیان این جمله که شما در مسیر اجرای منویات رهبری، رشد تولید و ایجاد اشتغال اراده کردید، ادامه داد: در جنگ اراده‌ها کارگران فولاد خوزستان پیروز شدند. اراده دشمن بر عقب‌ماندگی است و اراده‌ی ایران اسلامی بر خلاف آن، بر پیشرفت و آبادانی کشور است. امروز کارخانه زمزم ۳ فولاد خوزستان رسما آغاز به کار کرده است و ظرفیت تولید دو میلیون تن آهن اسفنجی دارد. معنای این مقدار تولید، قرار گرفتن در مقام‌ اول منطقه و دوم‌ جهان است.

وی افزود: در مسیر حرکت به سمت کارخانه زمزم سه، چند شعار نقش بسته بود: احداث کارخانه بدون دخالت کارشناسی خارجی و ما توانستیم. شما از ما می‌توانیم به ما توانستیم رسیدید. این نشان می‌دهد که باز هم می‌توانید، کارهای بزرگ تر انجام دهید. این توانستن را امروز جشن می‌گیریم. جای تشکر دارد که در این پروژه عظیم از توانایی ۱۱۵ شرکت دانش بنیان و ۵۰ شرکت داخلی استفاده شد. توصیه می‌کنم، در فولاد خوزستان تولید و اشتغال را افزایش دهید. امیدوارم با تلاش تان در حوزه‌های فولاد، نفت و گاز بیکار نداشته باشیم.

 آیت‌الله رئیسی از موانع گفته‌ شده از زبان مدیرعامل فولاد خوزستان گفت و افزود: مهندس ابراهیمی از  کاستی‌ها و موانع پیش‌رو صنعت فولاد، یعنی برق و گاز گفتند‌. نسبت به تولید برق روی پای خودتان بایستید. دیری نخواهد گذشت که خواهیم دید، صنعت، قطعی برق ندارد. با احداث نیروگاه برق، علاوه بر اینکه پایداری برق داریم، توانایی شرکت افزایش می‌یابد. هدف‌گذاری تولید را با ایجاد اشتغال، به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال کنید. بهترین نوع سرمایه‌گذاری در صنعت، نفت و گاز است. افزایش تولید نفت و گاز امیدبخش است. تلاش شود که بتوانیم ارزش افزوده ایجاد کنیم. بر تکمیل شدن زنجیره ارزش تاکید می‌کنم و جلوی خام فروشی گرفته شود.

رئیس‌جمهور ادامه‌ داد: آنچه را توصیه و تاکید دارم و از شرکت فولاد خوزستان انتظار می‌رود، اشتغال، اشتغال و اشتغال است. با بهره‌گیری از منابع نفتی، گازی،  فولاد و ثروت‌آفرینی به سمتی حرکت کنیم که در استان خوزستان بیکار نداشته باشیم. تاکید من آن است که مسئولیت‌های اجتماعی به معنای آباد کردن شهر و استان باشد. احداث پل، جاده، خانه بهداشت مراکز درمانی و مجموعه ورزشی از شاخص‌های مسئولیت‌های اجتماعی است. آنچه انجام می‌دهید برای مردم اعلام کنید. گاهی اوقات شاهد هستیم همه ی آنچه انجام می‌شود، به صورت جامع گفته نمی‌شود. کارهای بزرگی که با اخلاص شبانه‌روزی انجام می‌شود را برای جوانان تببین کنید.

آیت‌الله رئیسی ضمن قدردانی از بکارگیری نیروهای بومی در فولاد خوزستان، افزود: وقتی با کارگران فولاد خوزستان هم‌صحبت شدم و اعلام کردند ما بومی همین منطقه هستیم، خرسند شدم. باید جوانان عرب و لر و خوزستانی که توانایی علمی و عملی دارند، به کارگیری  شوند. دستور رهبری فرزانه به بنده ی طلبه آن است که، از دانایی‌ها و توانایی کشور در جهت رشد اقتصادی، تولید و مهار تورم  استفاده شود. کار فناورانه و دانش‌بنیان انجام شود. امروز ایران اسلامی را ایران پیشرفته و فناور می‌نامیم. وظیفه جهادی و انقلابی و آنچه شهدا به ما آموختند، ایجاب می‌کند که بگوییم ما توانستیم، شما در فولاد خوزستان در عمل، ما توانستیم را ثابت کردید.

وزیر صمت: بهره‌برداری از کارخانه زمزم سه فولاد خوزستان، گام اول فولاد سبز است

دکتر عباس علی‌آبادی وزیر صمت در آیین راه‌اندازی کارخانه زمزم سه فولاد خوزستان با اشاره به شعار وزارت یعنی توسعه صادرات محور، اظهار داشت: با تکیه بر این شعار توانستیم، شرکت‌های دانش‌بیان را به شرکت‌های صنعتی پیوند دهیم. صنعت مهم‌ترین مسیر توسعه کشور است. اساسی ترین وجه احداث کارخانه، مهندسی صنعت قبل از اجرا و ساخت است. اگر بتوانیم این عنصر را تقویت کنیم، موفق می‌شویم. اولویت وزارت صمت، توجه به گلوگاه‌ها و حمایت از صنایع ثروت‌ساز و اشتغال‌زاست.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان، علی‌آبادی از الزام کاهش مصرف انرژی گفت و افزود: به شرکت‌ها ابلاغ شده که کاهش شدت انرژی را با جدیت اجرایی کنند. آهن اسفنجی گلوگاه صنعت فولاد است. خوزستان ۱۷ درصد آهن اسفنجی کشور را تامین می‌کند. خوزستان قطب بزرگ فولاد کشور است. با بهره‌برداری از این پروژه، بخش اعظمی از نیاز کشور به آهن اسفنجی مرتفع می‌شود. سیاست دولت حرکت به سمت فولاد سبز است. بهره‌برداری از این کارخانه، گام اول فولاد سبز است.

 

علی‌آبادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار روابط‌عمومی فولاد خوزستان با بیان این جمله که راه‌اندازی کارخانه زمزم سه فولاد خوزستان در مسیر تکمیل زنجیره ارزش فولاد است، اظهار داشت: استان خوزستان یکی از ارکان تولید فولاد کشور است. با توجه به موقعیت جغرافیایی شرکت فولاد خوزستان و دسترسی به آب‌های آزاد و منابع انرژی، توسعه در قیاس ملی را در این شرکت دنبال کرده‌ایم. فعالیت‌هایی که در فولاد خوزستان است، به منظور باز کردن گره‌های تولید است. فولاد زیرساخت توسعه صنایع به شمار می‌آید. یکی از اهداف طرح های توسعه، ایجاد اشتغال و بکارگیری نیروهای بومی است. از طرفی به منظور کاهش وابستگی به حامل های انرژی، طرح های توسعه متکی بر آب‌های غیرمتعارف است.

صفحه1 از279