06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 06 ارديبهشت 1401 ساعت 14:59

تورم و کمبود نیروی کار، مشکلات پیش روی شرکت های معدنی

با انتشار آمار ضعیف سه ماهه نخست سال شرکت های معدنی در سطح دنیا، تحلیلگران بر این باورند که این شرکت ها باید با مسئله کمبود نیروی کار که به دلیل شیوع کرونا ایجاد شده و افزایش هزینه های تولید مقابله کنند تا بتوانند به اهداف تولید خود دست یابند.

از این رو انتظار می رود با این افزایش هزینه ها امسال و حتی سال آینده درآمد ها در این بخش کمتر باشد.

بی اچ پی و ریوتینتو بزرگترین شرکت های معدنی جهان نیز نگران روند تولید سنگ آهن خود هستند. شیوع کرونا در غرب استرالیا در سه ماهه نخست سال آن ها را با کمبود نیروی کار روبرو کرد. از طرفی حال شیوع گسترده کرونا در چین و هدف کاهش تولید فولاد این کشور برای کاهش آلاینده ها بر آینده تقاضا تاثیر منفی دارد.

قرنطینه های جدید کووید-19 در چین، کاهش رشد اقتصاد جهانی را برآورد نموده و تأثیر جنگ روسیه در اوکراین نیز تهدیدی جدی است.

به گزارش جهان معدن به نقل ازفولاد ایران، شرکت های معدنی بزرگ دنیا در سال 2021 سودهای بی‌سابقه‌ای را به ثبت رساندند که به دلیل افزایش قیمت‌ها از مس و سنگ آهن گرفته تا زغال‌سنگ بود که به آنها اجازه داد سهامداران را راضی نگه دارند. تکرار این روند در سال جاری بعید به نظر می رسد، زیرا تقاضای کمتر و افزایش تورم قیمت ها را کاهش می دهد، آن هم درست زمانی که هزینه های تولید افزایش یافته است.