01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 09 مرداد 1401 ساعت 15:15

از سرگیری فعالیت استرالیا و چین در پروژه سنگ آهن سیماندو گینه

عملیات ساخت و ساز در بزرگترین ذخایر سنگ آهن توسعه نیافته جهان در گینه از سر گرفته خواهد شد. شرکت ریوتینتو از یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت چینی برنده کنسرسیوم سیماندو و دولت گینه برای توسعه زیرساخت ریلی و بندری پروژه سیماندو خبر داد.

این جوینت ونچر، که شرکت ترانس گینه نام دارد، در راستای چارچوب توافق نامه امضا شده بین سه طرف در ماه مارس تنظیم شده است. این پروژه ساختار مرکزی برای توسعه مشترک 679 کیلومتر راه آهن و زیرساخت بندری پروژه سنگ آهن سیماندو خواهد بود که دارای ذخایر تخمینی 2.3 میلیارد تنی سنگ آهن با خلوص بالا است. پس از ادغام این جوینت ونچر، طرفین اکنون بر روی مراحل بعدی از جمله توافقنامه سهامداری، نهایی کردن برآورد هزینه و تامین مالی، و تضمین کلیه تاییدیه‌های لازم و سایر مجوزها و توافقات مورد نیاز برای پیشرفت توسعه مشترک زیرساخت‌ها کار خواهند کرد.

به گزارش جهان معدن به نقل ازفولاد ایران، تأسیس این جوینت ونچر گام مهمی در پیشرفت ذخایر معدنی سیماندو است، به ویژه که دولت گینه دستور توقف همه فعالیت های این پروژه را در اوایل ماه جاری صادر کرده بود. ظاهرا طرف استرالیایی و چینی هر یک سهمی 42.5 درصدی و دولت گینه سهم 15 درصدی از سهام این شرکت جدید را خواهند داشت.