01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 27 آذر 1401 ساعت 15:28

توافق سبز اتحادیه اروپا نباید بر صنایع آن تأثیر منفی بگذارد

یورو فر اخیرا در بیانیه ای خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا باید اطمینان حاصل کند که سازوکارهای سیاسی مندرج در قرارداد سبز اتحادیه اروپا بر رقابت پذیری بخش صنعتی آن تأثیر نمی گذارد. به گفته یوروفر، خطرات مرتبط با توسعه قرارداد سبز اروپا، که بسته ای از ابتکارات سیاستی است که هدف آن قرار دادن اتحادیه اروپا در مسیر کاهش انتشار کربن و رساندن آن به صفر تا سال 2050 است، بر صنایع تاثیر می گذارد. علاوه بر این، صنعت اتحادیه اروپا با چالش های جدیدی برای رقابت پذیری جهانی خود مواجه است که ناشی از بحران مداوم انرژی و قانون کاهش تورم در ایالات متحده امریکا است.

به گزارش جهان معدن به نقل ازفولاد ایران، سپتامبر گذشته، یوروفر در پاسخ به طرح‌هایی که کمیسیون اروپایی برای اصلاح صنعت برق و کاهش قیمت گاز ارائه کرد، خواستار اقدامات اضطراری سریع‌تر و مؤثرتر برای رسیدگی به بحران انرژی و حفظ صنعت فولاد شد. این سازمان در آن زمان هشدار داد که اقدامات اضطراری ارائه شده "مقتدر و به اندازه کافی سریع نبودند تا قیمت انرژی را کاهش دهند و میلیون ها شغل را در بخش های صنعتی مانند فولاد که در معرض رقابت شدید جهانی قرار دارند حفظ کنند." یوروفر پیش از این پیش‌بینی کرده بود که تقاضای فولاد در اتحادیه اروپا در سال 2022 با 3.5 درصد کاهش به 145 میلیون تن کاهش یابد که دلیل آن رکود عمیق‌تر از حد انتظار ناشی از تداوم رکود اقتصادی اتحادیه اروپا پس از حمله روسیه به اوکراین و بحران انرژی است. پیش از این هم این انجمن پیش بینی کرده بود تقاضای فولاد در سال 2022 به میزان 1.7 درصد کاهش یابد.

اتحادیه اروپا باید یک سیاست صنعتی را اجرا کند که قدرت رقابت را در همه زمینه‌های اصلی حفظ کند و اقدامات قاطعی را برای فعال کردن گذار سبز و همچنین افزایش انعطاف‌پذیری صنایع انجام دهد.