06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 27 آذر 1401 ساعت 15:32

بزرگترین تحول خرید در بازار جهانی سنگ آهن

چین در آستانه بهبود تجارت 160 میلیارد دلاری سنگ آهن خود و به سرانجام رساندن بزرگترین تغییر بازار سنگ آهن در سال‌های اخیر است. پکن تلاش‌های خود را برای افزایش کنترل بر بازار مواد اولیه مورد نیاز را برای تغذیه اقتصادش گسترش می‌دهد. یک شرکت دولتی جدید به نام گروه منابع معدنی چین، در آستانه تبدیل شدن به بزرگترین خریدار سنگ آهن جهان در سال آینده است، و شروع به خرید از طرف حدود 20 نفر از بزرگترین فولادسازان چینی از جمله بائو استیل خواهد کرد. تاکنون نیز مذاکرات خرید خود را با غول های معدنی دنیا از جمله بی اچ پی، ریوتینتو و واله آغاز کرده است.

به گزارش جهان معدن به نقل ازفولاد ایران، در صورت اجرا، اقدام به خرید از طریق این شرکت چینی بزرگترین تغییر در بازار سنگ آهن از سال 2010 خواهد بود، در حالی که که تولیدکنندگان سنگ آهن به رهبری بی اچ پی 40 سال از فروش سنگ آهن با قیمت تعیین شده سالانه بهره کافی برده اند با این استدلال که قیمت ها باید توسط عوامل بنیادی بازار هدایت شوند.

اکنون، تعادل قدرت بر هم ریخته است. تقاضا در حال رکود است و موقعیت شرکت های معدنی را تضعیف می کند و بزرگترین فولادساز جهان نیز با چالش هایی روبروست.

تقاضای سنگ آهن چین از اوج خود در سال 2020 کاهش یافته است و مک کواری پیش بینی می کند که طی پنج سال آینده نیز به آن سطح باز نخواهد گشت.