01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 18 ارديبهشت 1400 ساعت 13:49

پیام تسلیت سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت درپی جان باختن معدنکاران معدن زغال سنگ طرزه

سرپرست معاونت امور معاون و صنایع معدنی وزارت صمت در پیامی در پی حادثه ریزش معدن زغال سنگ طرزه دامغان، درگذشت دو تَن از معدن‌کاران را تسلیت گفت.

به گزارش جهان معدن ، اسدالله کشاورز در پیامی درگذشت معدنکاران معدن زغالسنگ طرزه دامغان را به خانواده ایشان و جامعه صنعت و معدن کشور تسلیت گفت و همچنین خواستار بررسی ابعاد موضوع به‌منظور جلوگیری از وقوع و تکرار چنین حوادثی شد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خبر ریزش معدن زغالسنگ طرزه دامغان و پیام غمبار جان‌ باختن دو تَن از معدن‌کاران زحمتکش این مرز و بوم موجب تألم و تاثر عمیق شد.

اینجانب ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی عوامل امداد و نجات، این ضایعه دردناک را به خانواده ایشان، جامعه کارگری کشور و خانواده بزرگ صنعت و معدن ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای این دو معدن‌کار علو درجات را خواستارم.

ضروری است به منظور جلوگیری از تکرار و وقوع حوادث این‌چنینی و مشابه آن، ابعاد این موضوع با دقت و بصورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن اعلام شود.

یادآور می‌شود حادثه معدن زغال سنگ حدود ساعت ١٢ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت ماه در تونل شماره ٤٢ معدن طزره هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد و پیکر بی‌جان این دو معدن‌کار بعد از ۶ روز تلاش شبانه‌روزی گروه امداد و نجات در عمق ۷۰ متری این تونل کشف شد.