05 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 12 مهر 1401 ساعت 16:26

خانه صنعت و معدن بازوی اجرایی اداره کل صمت استان البرز خواهد بود

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان البرز تاکید کرد: از ابتدای آبان امسال پاسخگویی به تمامی خدمات، در خواست ها و مطالبات مردمی، اعم از صنعتگران و تولیدکنندگان، معدنکاران و اصناف به سامانه 124 منتقل می شود.

به گزارش جهان معدن به نقل ازاختصاصی روابط عمومی صمت البرز، رامین ربیعی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکارهای مشترک اداره صمت و خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز در خصوص واگذاری بخشی از وظایف، اختیارات و مسئولیت های این اداره کل به یک تشکل بخش خصوصی گفت: رویکرد اساسی اداره کل صمت توانمندسازی تشکل های بخش خصوصی به ویژه خانه صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده انجمن های تخصصی صنایع همگن استان است.

وی تصریح کرد: خانه صمت استان البرز به عنوان بازوی اجرایی اداره کل صمت دارای جایگاه بوده و از این پس در قالب تفاهمنامه منعقد شده بخشی از امور اجرایی مرتبط را بر عهده خواهد گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز اضافه کرد: در دوره جدید فعالیت خانه صنعت، معدن و تجارت، این تشکل از انسجام خوبی برخوردار شده و با توجه به زیرساخت های خوبی که در این مجموعه مهیا شده است، انتظار می‌رود انجمن‌های تخصصی نیز به صورت فعال تری موارد همکاری با این تشکل بخش خصوصی را مدنظر قرار دهند و به عبارتی پای کار باشند تا این تشکل موقعیت و جایگاه خود را بیش از پیش تثبیت نماید.

ربیعی با یادآوری رویکرد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایجاد یک کانال مطمئن و قابل رصد از روند دریافت خدمات از سوی مخاطبان صمت در سراسر کشور گفت: با تاکید ویژه وزیر صمت، سامانه 124 با هدف ساماندهی مسیر دریافت خدمات مورد نیاز مردم مورد بازبینی قرار گرفته و از ابتدای آبان ماه تمامی موارد درخواستی مخاطبان از طریق آن دنبال خواهد شد که به صورت بر خط و مستمر از سوی وزارتخانه مورد رصد قرار می گیرد تا فرآیندهای صدور مجوزها و سایر خدمات در کمترین زمان اجرایی شوند.

سهم 26 درصدی استان البرز از مجموع پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود در جمع هیات مدیره خانه صمت استان با اشاره به سهم 26 درصدی استان البرز در پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور تصریح کرد: استان البرز طی سه سال اخیر و از ابتدای امسال تاکنون در روند پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی جایگاه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

ربیعی گفت: از ابتدای امسال و در قالب مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید 234 واحد تولیدی و صنعتی تسهیلاتی به ارزش بالغ بر 2 هزار میلیارد 126 از بانک‌های عامل استان البرز دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: در این مدت مجموع پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور بالغ بر 8 هزار و 248 میلیارد تومان بوده است که استان البرز با سهم حدود 26 درصدی از پرداختی ها جایگاه نخست کشوری را در این بخش کسب کرده است.